۳ تیر ۱۳۸۷، ۱۵:۵۶

تندیس خواجه نظام الملک در شهر چناران نصب می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: شهر دار چناران گفت: تندیس خواجه نظام الملک در شهر چناران نصب می شود.

محمد علی مخیری در گفتگو با خبرنگار مهر در چناران اظهار داشت: اولین نماد فرهنگی و تاریخی شهر چناران اوایل مردادماه سال جاری با اعتبار 100 میلیون ریال در ابتدای بلوارشهید  بهشتی نصب خواهد شد.

مخیری با اشاره به احداث خانه فرهنگ چناران گفت: یکی از وظایف شهرداری ها ایجاد خانه فرهنگ در محلات است که شهرداری چناران مکان خانه فرهنگ را مشخص کرد که با مشارکت هنرمندان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

شهردار چناران با اشاره به کمکهای این نهاد به کتابخانه عمومی چناران ادامه داد: سالانه نیم درصد از در آمدهای مستمر شهرداری به کتابخانه عمومی تعلق می گیرد.

مخیری اظهار داشت: کتابخانه عمومی چناران از امکانات و جایگاه خوبی برخوردار است و شهرداری با کسر نیم درصد از درآمدهای مستمر مانند صدور پروانه ساخت، عوارض و غیره به کتابخانه چناران کمک می کند.

وی اظهار داشت: شهر بازی چناران با قرار داد هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شده است که پس از اتمام قرار داد کل سیستم شهر بازی به شهرداری واگذار می شود.

مخیری عنوان کرد: آلات و وسایل شهر بازی چناران استاندارد نیست و نیاز به تعویض و تعمیر دارند.

وی به کارهای عمرانی شهر چناران اشاره داشت و بیان کرد: اعتبار عمرانی شهرداری چناران تا پایان سال 870 میلیون تومان است و هزینه های عمرانی بسیار بالاست.

مخیری تصریح کرد: هزینه های شهرداری بسیار بالا و توان مردم برای پرداخت مطالبات شهرداری کم شده است.

شهردار چناران گفت: پارک دو منظوره گردشگری و پارک لاله مخصوص بانوان با اعتبار 200 میلیون تومان در چناران ساخته می شود.

وی افزود: سرانه ی فضای سبز چناران برای هر شهروند چنارانی از شهرهای دیگر کشور بیشتر است .

مخیری یاد آور شد: بزرگترین میدان کشور با نام میدان امام رضا (ع) با وسعت 10 هکتار با ایجاد فضای سبز و وسایل بازی و غیره با هزینه نزدیک به 700 میلیون تومان ساخته می شود که تا یک ماه آینده افتتاح می شود.

جوان ترین شهردار خراسان رضوی اظهار داشت : الگوی توسعه شهری در چناران تعریف نشده است و یکی از مشکلات توسعه اراضی مسکونی شهر بحث مالکیتی اراضی می باشد که مربوط به آستان قدس است که جهت انجام ساخت و ساز باید با این مرکز مکاتبه شود .

مهندس مخیری ادامه داد : بودجه امسال شهرداری چناران 30 میلیارد ریال می باشد که با تلاشهای گسترده این بودجه جذب خواهد شد و شهرداری باید به یک در آمد پایدار برسد.

شهرداری چناران 190 پرسنل دارد .

کد خبر 704264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha