۹ تیر ۱۳۸۷، ۱۸:۲۴

استاندار گیلان:

فسخ قراردادهای راکد درشهرکهای صنعتی گیلان در اولویت است

رشت - خبرگزاری مهر: روح الله قهرمانی چابک گفت: با هدف پاسخگویی به نیازهای متقاضیان احداث صنایع در شهرکهای صنعتی استان، فسخ قراردادهای راکد در اولویت کار استان قرار دارد.

استاندار گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت اظهار داشت: تاکنون 106 قرارداد فسخ شده که 10 درصد از زمینهای واگذار شده برای احداث صنایع در شهرکهای صنعتی استان در سال گذشته از این محل بوده است.

استاندار گیلان همچنین سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی را پایدارترین نوع سرمایه گذاری دانست و گفت: سرمایه گذاری در این شهرکها به دلیل ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال و کاهش بیکاری در استان موجب گردش سریع مالی در جامعه می شود.

قهرمانی بیان داشت: فراهم نمودن امکانات، تامین زمین مورد نیاز صنایع و خدمات رسانی به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع از دستاوردهای شهرکهای صنعتی است و تجمیع واحدهای تولیدی در یک منطقه باعث صرفه جویی در هزینه انتقال زیرساختها و حمل و نقل و بازاریابی می شود.

این مسئول بیان داشت: در استان گیلان به دلیل کثرت متقاضیان دریافت زمین برای احداث واحدهای صنعتی، زمینهای در نظر گرفته شده به سرعت تبدیل به احسن می شود.

وی یادآور شد: همجواری با بازارهای خاورمیانه از طریق مرزهای آبی و خاکی و برخورداری از بندر بزرگ انزلی شرایط مطلوبی را برای صادرات کالا از این استان فراهم ساخته است.

قهرمانی با تاکید بر ضرورت توسعه و احداث صنایع جانبی و تبدیلی محصولات کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی و صنعت دو قطب وابسته به یکدیگر هستند و با توجه به کاهش آمار اشتغال در کشاورزی، توسعه صنعت بسیار ضرورت دارد.

استاندار گیلان یادآور شد: استان گیلان در تمامی بخشها به ویژه برخورداری از نیروهای انسانی ماهر و تحصیلکرده از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

کد خبر 707575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha