۳ تیر ۱۳۸۲، ۱۶:۵۷

با دستور اكيد شهردار تهران

20 ميليارد تومان بودجه براي فضاي سبز منطقه 17شهرداري اختصاص يافت

معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 17 تهران در همايش گسترش فضاي سبز اعلام كرد: باتوجه به وضعيت بحراني منطقه 17 ، شهردار تهران 20 ميليارد تومان بودجه براي گسترش فضاي سبز و افزايش سرانه خدماتي اين منطقه اختصاص داده است .

دكتر عطايي معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 17 تهران در گفتگو با خبر نگاراجتماعي  خبر گزاري مهر ، اين منطقه  را فقير ترين منطقه از لحاظ فضاي سبز خواند و گفت : سرانه فضاي سبز در منطقه 17 نزديك به دو متر است و اين منطقه پر تراكم ترين و كم مساحت ترين منطقه در شهرتهران است كه سرانه فضاهاي باز آن تنها نيم متر است .
دكتر عطايي افزود : با انتصاب شهردار جديد و بازديد وي از منطقه قولهايي براي بهبود شرايط منطقه از سوي وي داده شده  كه اين همايش از پيامد هاي آن است .
وي تاكيد كرد : اگر توسعه فضاي سبز و گستر ش فضاهاي باز را در اين منطقه با روال عادي مي خواستيم انجام دهيم 10 سال طول مي  كشيد تا به اين جا برسيم در حالي كه با دستور شهردارمجوز داده شد تا  10 هكتار از اراضي متروكه  موجود در منطقه  با اعتبار سازمان پاركهاي شهرداري تهران تملك گردد وبه شرانه فضاي سبز افزوده شود .
وي افزود : همچنين قرار است 3 هكتار از اراضي تملك شده توسط سازمان نوسازي كه از  طرح نواب باقي مانده است توسط اين سازمان به فضاي سبز اختصاص يابد .
معاون خدماتي و فضاي سبز  اين منطقه  در ادامه گفت ::اعتبار مورد نياز براي تملك  حدود 12 قطعه ازاملاك مردم كه متروكه است براي ايجاد بوستان هاي محلي تامين مي شود و در فضاي35 هزار متري محله بد نامم جزيره كه مركز پخش مواد مخدر در تهران بود نيز قرار است دو پارك احداث شود .
وي افزود : در منطقه 17 بيش از42 هكتار گاراژ قديمي وجود دارد كه با تامين اعتبار توسط اداره املاك و مستغلات شهرداري اين فضا ها تبديل به فضاي سبز مي شود .
وي اضافه كرد : با توجه به اختلاف فاحش سرانه فضاي سبز در منطقه با سرانه 15 متردر شهرتهران ،  شهردار قول داده است كه هر چه براي احداث دو پارك فرامنطقه اي و 10 بوستان مورد نياز باشد تامين كند و بودجه لازم براي جمع آوري خط آهن تهران تبريز و تهران اهواز نيز تامين شده است تا اين منطقه از شكل يك جزيره بن بست خارج شود و به اين منظور اعتباري بالغ بر 20 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

مهندس رحمان زاده رييس فضاي سبز شهردار ي منطقه 17 نيز در گفتگو با خبر نگار ما سرانه فضاي سبز را در منطقه بسيار پايين خواند و افزود : ايجاد رفاه نسبي براي شهروندان منطقه نيازمند كمك و مساعدت مديران ارشد شهرداري است و مناطق پر تراكم بايد تملك و تبديل به فضاي سبز شود .
وي گفت : سرانه فضاي سبز در اين منطقه 4/3 متر است كه در وضعيت مطلوب بايد به 25 متربرسد و براي رسيدن به اين سرانه شهردار قول مساعد داده است .
مهندس رحمان زاده گفت :رساندن منطقه به شرايط مطلوب از نظر فضاي سبزدر روال عادي  20 سال طول مي كشد . وي به بودجه 5 ميلياردي منطقه17 اشاره كرد و افزود: تنها يك ميليارد و  380 ميليون تومان از اين بودجه به فضاي سبز اختصاص داردكه با اختصاص اعتباري كه شهردار وعده داده است بخش مهمي از اين مشكلات حل مي شود. 
  
کد خبر 7091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha