۲۳ تیر ۱۳۸۷، ۱۷:۰۷

حیدر زاده:

مراکز تحقیق و توسعه تاریخ طبیعی و حیات وحش تشکیل می شود

مراکز تحقیق و توسعه تاریخ طبیعی و حیات وحش تشکیل می شود

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی و توجه به مسائل فنی و علمی و کارکرد آموزش محور ، سه مقوله‌ای است که باید در موزه های تاریخ طبیعی و حیات وحش رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه‌ کمیته ساماندهی موزه‌های تاریخ طبیعی و حیات وحش که پیرامون نظارت بر اجرای قوانین و سیاستهای زیست محیطی موزه‌ها با حضور مسئولین سه موزه آب، هفت چنار، دارآباد و اساتید و متخصصان دانشگاهی در ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشکیل شد .

مهندس حیدرزاده مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با اشاره به محدودیتهای موجود در زمینه شکار و تاکسیدرمی حیوانات گفت: باید ضوابط و مقررات تاکسیدرمی کردن حیوانات، نوع انتخاب و روش نگهداری از آنها با رعایت قوانین زیست محیطی اجرا شود.

همچنین وی در ادامه با اشاره به رعایت مسائل فنی و علمی در زمینه نگهداری و تغذیه و تاکسیدرمی حیوانات اذعان کرد: از این پس شیوه نامه ای تهیه خواهد شد که در آن نحوه تاکسیدرمی شدن حیوانات از لحاظ فنی و علمی لحاظ خواهد شد.

مهندس حیدرزاده در ادامه افزود: هم اکنون آموزشهای کلاسیک در موزه‌ها کارکرد خود را از دست داده و باید از این زمان به موزهای حیات وحش و تاریخ طبیعی به عنوان فرصت آموزشی نگاه شود و در غالب آموزش و برگزاری برنامه های جانبی و جذب گردشگر، بازدید دانش آموزان و فراهم نمودن پایگاهای آموزشی برای حضور دانشجویان در حوزه های مرتبط، پیامهای آموزشی در زمینه حیات وحش را به شهروندان منتقل کرد.

همچنین وی در ادامه گفت: با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مراکز تحقیق و توسعه در زمینه حیات وحش و تنوع زیستی در هریک از موزه‌های دارآباد و هفت چنار که آمادگی خود را اعلام نمودند به صورت پایلوت تشکیل می‌گردد و این مراکز با حضور نخبگان به صورت اتاق فکری در خواهد آمد که از آن پس کارکرد فعلی این سه موزه به صورت هدفمند و علمی خواهد شد.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست در ادامه از برگزاری همایش موزه‌های تاریخ طبیعی و باغ وحش شهری توسط ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،موزه ‌های  هفت چنار،دارآباد، آب،و تشکلهای زیست محیطی و مراکز علمی و دانشگاهی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

مهندس حیدرزاده مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با اشاره به اینکه موزه آب به طور جدی باید احیا شود گفت: از قنات باید به عنوان سامانه موفق در آبرسانی در این مرکز استفاده و در معرض دید عموم با رویکرد آموزشی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست که در تاریخ 27الی 31 مرداد سال جاری برگزار خواهد شد گفت: این سه موزه می‌توانند آخرین دستاوردهای خود را در زمینه حیات وحش و تاریخ طبیعی در محل فوق به نمایش بگذارند.

کد خبر 715819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha