۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۱۰:۴۷

اخبار کوتاه دین و اندیشه/

آمادگی مسجدالحرام برای پذیرایی از زائران در ماه رمضان

آمادگی مسجدالحرام  برای پذیرایی از زائران در ماه رمضان

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: روزانه اخبار بسیاری منتشر می‌شوند که قابلیت پرداخت کامل ندارند اما از آنجا که وظیفه یک رسانه اطلاع‌رسانی است گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر این حق را برای مخاطبان قائل است که در جریان این اطلاعات قرار گیرند. از این رو برخی از آنها در قالب خبر کوتاه منعکس می‌شوند.

آمادگی مسجدالحرام  و مسجدالنبی برای پذیرایی از زائران در ماه رمضان
 
ریاست امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان آمادگی دارد از زائران این ماه پذیرایی کند. ایجاد آرامش و امنیت، افزایش فضای عبادی و معنوی در داخل مسجدالحرام و مسجدالنبی، ارتقاء سطح اطلاعات دینی زائران، فرهنگ سازی آنها از برنامه های ریاست امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام شده که تلاش می کند در زمینه های ارشادی، فرهنگی، هنری اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار زائران قرار دهد.

کلیسای ارتدکس روسیه برای صلح قفقاز دعای ویژه نوشت

کلیسای ارتدکس روسیه نیایش ویژه ای برای صلح در منطقه قفقاز نوشته که طی آن خواستار صلح برای منطقه قفقاز و افرادی شده  که در اوستیای جنوبی زندگی می کنند. مؤمنان به کلیسای ارتدکس روسیه در این دعا از خداوند می خواهند مردم را با عشق به یکدیگر در کنار هم قرار داده و از هرگونه خصومتی به دور دارد. هماهنگی و سلامتی و دوری مردم از اندوه، خشم ، مرگ ناگهانی و درمان احساس تهی بودن و خشمی که توسط شیطان ایجاد می شود از جمله مواردی است که در این دعا مورد توجه قرار گرفته است.

پاپ بندیکت شانزدهم خواستار کمکهای انسان دوستانه برای گرجستان شد

پاپ بندیکت شانزدهم در رابطه با خاتمه جنگ گرجستان و روسیه خواستار بازگشایی درها برای رساندن کمکهای بشردوستانه به گرجستان شد. رهبر کاتولیکهای جهان با اشاره به اینکه با نگرانی و توجه دقیق وضعیت گرجستان را پیگری می کرده با قربانیان این جنگ همدردی و بر دعای ویژه خود برای آنها تأکید کرد. بندیکت شانزدهم همچنین خواستار تدفین با احترام درگذشتگان جنگ و کمک به بازماندگان آن شد.

اقلیتهای هندو در رومانی خواستار رویکرد منصفانه در آموزش شدند

اقلیتهای هندو در کشور رمانی به دنبال انعکاس اخبار مبنی بر اصلاحات آموزش دینی در نظام آموزشی این کشور این تلاشها را مورد استقبال قرار داده اما تأکید کردند که این اصلاحات که قرار است نهایی شوند اقلیتها را با رویکردی منصفانه در نظر گیرد.

اجرای برنامه های متعدد در سوریه به مناسبت پایتخت فرهنگی قدس

در چارچوب برنامه های مقدماتی به مناسبت انتخاب قدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب در سال 2009، سوریه از هنرمندان و شاعران کشورهای مختلف چون مصر، تونس، لبنان و امارات دعوت کرده تا به این مناسبت برنامه های متعددی در دمشق اجرا کنند.

کد خبر 734665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha