۱۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۳:۴۹

امنیت زائران خانه خدا افزایش می‌یابد

امنیت زائران خانه خدا افزایش می‌یابد

دستگاه‌ها و بخشهای دولتی عربستان به منظور خدمت رسانی به زائران خانه خدا در ماه مبارک رمضان نیروهای امنیتی را فعال کرده‌اند تا رفت و آمد زائران را تسهیل و امنیت و آرامش آنان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دارالحیات، همه دستگاه‌ها و بخشهای دولتی عربستان به منظور خدمت رسانی به زائران خانه خدا که از کشورهای مختلف به این منطقه در ماه مبارک رمضان سفر می کنند، آماده شده اند تا نیازهای امنیتی و آرامشی آنان را فراهم کنند.

هدف از این کار آماده سازی فضای عبادت در مسجدالحرام و ارائه خدمات لازم و فراهم ساختن امکانات لازم برای زائران است تا به راحتی و سهولت بتوانند مناسک حج را به جا آورند.

شیخ صالح بن عبدالرحمن حصین مدیرکل مسجدالحرام و مسجدالنبی اظهار داشت: به منظور اطلاع رسانی در امور دینی و ارشاد زائران خانه خدا برنامه های متعددی چون وعظ و ارشاد و برگزاری کلاسهای دینی و همچنین توزیع قرآن و کتابهای دینی در مساجد اقدام کرده ایم.

وی به دیگر فعالیتهای خدمت رسانی به زائران اشاره کرد و افزود: توزیع آب زمزم میان زائران، مفروش کردن و آماده سازی ورودهای مسجدالحرام، ممانعت از ورود غذا به جز خرما و قهوه داخل مسجدالحرام و مسجدالنبی، نظافت مساجد، تهویه، تنظیم صدا، تجهیز مسجدالحرام و مسجدالنبی به دستگاههای ارتباطی، دوربین مداربسته، پله برقی و همچنین تابلوی راهنمای زائران از جمله اقدامات لازم برای ساماندهی زائران و خدمت رسانی به آنان است.

مدیرکل مسجدالحرام و مسجدالنبی به دیگر خدمات به زائران اشاره کرد و گفت: مراکز مرتبط به زائران خانه خدا خدماتی را در بازدید از کتابخانه حرمین شریفین، اطلاع زائران از چگونگی ساخت پوشش کعبه، مراحل ساخت محل سعی و پل جمرات ارائه می دهند.

این در حالی است که افراد و نیروهای پلیس در خیابانها و راههای منتهی به مسجدالحرام و بازارها و محله های تجاری مستقر شده اند که باعث سهولت رفت و آمد مسلمانان می شوند. همچنین در ایستگاههای اتومبیلها مستقر شده اند تا رفت و آمد اتومبیلها را ساماندهی کنند و مانع از ایجاد ترافیک از سوی اتومبیلها و وسایل نقلیه شوند.

کد خبر 744067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha