۲۲ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۱۹

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور اصلاح می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون وزیر مسکن و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان گفت: طرح اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای ارائه به هیئت دولت نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، منوچهر خواجه‌ دلویی شامگاه دیروز در نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در مشهد افزود: این طرح سه هفته پیش در شورای توسعه نظام مهندسی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: اعضای شورای توسعه نظام مهندسی شامل ‪ ۳۰‬نفر مرکب از سه نفر از روسای سازمانهای نظام مهندسی استانها و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، سه نفر از شورای مرکزی نظام مهندسی، معاون عمرانی وزیر کشور، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، دو تن از مسئولان دانشکده‌های مهندسی، هفت نفر از مسئولان کشوری، دو نفر از شهرداران کلانشهرها، دبیران انجمنهای ساختمانی و تاسیساتی، مشاوران و انبوه‌سازان هستند.

به گفته وی دبیرخانه این شورای نیز در وزارت مسکن و شهرسازی مستقر است.

وی هدف از اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی را ارتقا کیفیت در ارائه خدمات مهندسی در پروژه‌های ساختمان دانست و افزود: در این چارچوب انحصارات در پذیرش و اجرای پروژه‌ها حذف، و سهمیه و ظرفیت ساخت و ساز شفاف شده است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: در اصلاحات این قانون نقش اشخاص حقوقی بیشتر و نقش اشخاص حقیقی کمرنگ و در پروژه‌ها به طراحی، نظارت و اجرا توجه ویژه‌ای شده است.

وی در خصوص تجدید نظر در آزمون ورود مهندسین جوان افزود: طرح آن در دستور کار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گرفته است. در تجدید نظر توجه ویژه‌ای به سنت استاد و شاگردی شده به گونه‌ای که مهندسان جوان زیر پوشش مهندسین با تجربه و حرفه‌ای قرار می‌گیرند و دوره آموزش خود را جهت ورود به بازار کار فرا می‌گذرانند.

محمدرضا رئیسی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تعامل میان شهرداری و سازمانهای مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی استان در خصوص اجرای پروژه‌های ساختمانی وجود دارد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با داشتن بیش از ‪ ۱۱‬هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی دوره‌های آموزشی را برای ارتقا مهندسان برگزار کرده است .

کد خبر 748075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha