۲ مهر ۱۳۸۷، ۱۷:۲۳

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در بندر عباس برگزار می شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با عنوان ضامن آهو آبان ماه جاری در بندرعباس برگزار می شود.

محمد سایه بانی مسئول برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این جشنواره با محوریت سیره و فرهنگ رضوی و احادیث و روایات منتسب به امام رضا(ع)، در دو بخش تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان برای اولین بار به این جشنواره اضافه شده است ، بیان داشت: در راستای گسترش فرهنگ رضوی در بین قشر کودک و نوجوان و نزدیکی بیشتر آنان با خصایص و ویژگی های شخصیتی آن امام همام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در استان هرمزگان برگزار می شود.

سایه بانی با اشاره به اهداف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اظهار داشت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و نشان دادن جلوه های بدیع این فرهنگ از طریق نمایش، سوق دادن هنرمندان به مطالعه و تحقیق پیرامون فرهنگ رضوی، فراهم نمودن قالب های تازه نمایشی با بهره گیری از شیوه های نمایش سنتی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فرهنگی هنری مرتبط با امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی با بیان این که تاکنون 10 نمایش از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است، گفت: علاقمندان تا 10 مهرماه جاری فرصت دارند آثارشان را از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های نمایش استان ها به نشانی دبیرخانه واقع در بندرعباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ارسال نمایند.

سایه بانی تصریح کرد: فیلم نمایش های ارایه شده توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و نمایش های برتر برای اجرای صحنه ای به بندرعباس دعوت شوند که در 5 سالن این شهر از 10 تا 14 آبان ماه به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

کد خبر 754176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha