۷ آبان ۱۳۸۷، ۱۳:۰۸

نخستین همایش "توسعه صنایع فرهنگی در کشور" برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی "توسعه صنایع فرهنگی در کشور، چالشها و فرصتها" با هدف ایجاد ادبیات سیستمی و صنعتی در حوزه محصولات فرهنگی و تبیین نقش صنایع فرهنگی در توسعه کشور 14 آبان در تالار اندیشه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمودی دبیر نخستین همایش ملی "توسعه صنایع فرهنگی در کشور، چالشها و فرصتها" صبح امروز سه شنبه 7 آبان ماه در نشست خبری این همایش گفت: با توجه به ظهور فناوریهای نرم فرهنگی و نگاهی سیستمی و فعال به مقولات فرهنگی، برگ برنده از آن کشورهایی است که بتوانند این سرمایه عظیم را به نمودی شایسته تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه این نمود می تواند در قالب مدیریت و تدوین استراتژی جامعی برای صنایع فرهنگی شکل گیرد، تصریح کرد: انجام فعالیتهای ترویجی و علمی مناسب در حوزه ادبیات‌سازی و تبیین اهمیت توسعه صنایع فرهنگی می تواند گامی مهم در راستای توسعه این صنعت نرم در کشور محسوب شود.

محمودی با تأکید بر اهمیت ترویج ادبیات توسعه صنایع فرهنگی در کشور، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد ادبیات سیستمی و صنعتی در حوزه محصولات فرهنگی و تبیین نقش صنایع فرهنگی در توسعه کشور اعلام کرد.

دبیر همایش ملی "توسعه صنایع فرهنگی در کشور، چالشها و فرصتها" از حضور دکتر عزیززاده معاون مدیرکل سازمان آیسسکو و دکتر صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و تصریح کرد: 15 سخنران از سازمانهای مختلف در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کتاب همایش پس از برگزاری همایش و با جمع‌بندی مستندات و همچنین هم‌اندیشیهای مربوط به همایش به تعداد 10 هم‌اندیشی تا آخر امسال به چاپ می رسد، یادآور شد: بر گزارکننده این همایش اندیشگاه تحلیل‌گران فناوری نوین شریف است و 13 سازمان پشتیبان مالی و معنوی این همایش بوده اند.

این همایش 14 آبان از ساعت 8 تا 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

کد خبر 773002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha