۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۱۱:۰۴

شهردار اسلامشهر در گفتگو با "مهر" :

انتزاع احمد آباد مستوفي از حريم شهر تهران قانوني است

انتزاع احمد آباد مستوفي از حريم شهر تهران قانوني است

شهردار اسلامشهر با اشاره به اظهاراتي كه در خصوص غير قانوني بودن انتزاع احمد آباد مستوفي از حريم شهر تهران عنوان مي شود ،گفت : قرار گرفتن اين منطقه در حريم شهرستان اسلامشهر يك مصوبه قانوني است كه ما آن را اجرا كرده ايم.

مهندس گودرزي با اعلام اين مطلب در گفتگو با خبرنگار اجتماعي "مهر" ، افزود: پيشنهاد شهرداري اسلامشهر طي دو مرحله با هماهنگي و اطلاع شوراي اسلامي وقت شهر تهران (دوره اول) به تصويب وزارت كشور رسيد.

وي با اشاره به بند سه ماده 99 قانون شهرداري ها كه عنوان مي شود نامي از اسلامشهر برده نشده است ، گفت : در بند سه ماده 99 آورده شده  كه به منظور حفظ بافت فرهنگي و سياسي شهر تهران و بخش هاي تابعه ري و شميرانات ، دولت مكلف است در مدت سه ماه به تعيين حريم شهرهاي تابعه بپردازد.

وي ادامه داد: در سال 72 كه اين قانون وضع شد اسلامشهر به عنوان بخش تابعه ري تلقي شده و نام اسلامشهر در آن ذكر نشده است .

گودرزي با رد تمامي اتهاماتي كه در خصوص انتزاع احمد آباد مستوفي از حريم شهر تهران به شهرداري اسلامشهر وارد شده است ، گفت : ابلاغيه اي كه براي اين موضوع از سوي وزارت كشور صادر شده مربوط به بيست و چهارم فروردين ماه سال 82 مي باشد . در صورتي كه شوراي اسلامي شهر تهران در نهم ارديبهشت ماه سال 82 كار خود را آغاز كرده اند و اين موضوع يك مصوبه قانوني است كه نمي توان از اجراي آن سر پيچي كرد.

شهردار اسلامشهر با تاكيد دوباره مبني بر اجراي روند قانوني اين مصوبه و تاييد نهايي آن از سوي مراجع قضايي گفت : فكر نمي كنم مرجعي از هيات عمومي ديوان عدالت اداري در كشور بالاتر داشته باشيم كه راي صادر كند.

گودرزي در ارتباط با اعمال مديريت بر احمد آباد مستوفي از سوي منطقه 18 شهرداري تهران افزود: ما بر اين باوريم كه اين قضايا را به دور از فضاي تشنج و اغتشاش حل كنيم . برهمين اساس منتظر هستيم كه شهرداري منطقه 18 خود از اين منطقه خارج شود ، در غير اين صورت مجبور به برخورد جدي خواهيم بود.

شهردار اسلامشهر در پاسخ به اين سئوال كه چرا اين زمان قدري به طول انجاميد ، گفت : در دوره مديريت شهر تهران ، شهردار منطقه 18 با آوردن منزل خود به احمدآباد موجبات برهم زدن فضاي منطقه را فراهم كرد و باعث ايجاد دو دستگي و تحريك مردم اين منطقه شد . ضمن اين كه به دنبال آن انتخابات مجلس را داشتيم و نهايتا باعث شد الحاق احمد آباد مستوفي به حريم اسلامشهر حدود يك سال به تعويق بيفتد.

وي گفت : شهرداري اسلامشهر براين باور است كه امور خدماتي و شهري را در اين منطقه به سرعت به پيش ببرد و دراين راه از تمام راهكارهاي قانوني استفاده خواهد كرد.

شايان ذكر است كه روز شنبه گذشته (27/2/83) شهردار منطقه 18 شهرداري تهران در جمع خبرنگاران اعلام كرد: اجراي اين  مصوبه از سوي شهرداري اسلامشهر غير قانوني بوده و مغاير با بند سه ماده 99 قانون شهرداري ها مي باشد.

مهندس شايسته معتقد است كه انتزاع احمد آباد مستوفي از حريم شهر تهران بايد با هماهنگي شوراي كنوني شهر تهران و مديريت شهري صورت بگيرد. 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 78749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha