۱۹ دی ۱۳۸۷، ۱۰:۲۸

نمایندگی ایران در سازمان ملل:

برخی اعضای شورای امنیت در جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین شریکند

برخی اعضای شورای امنیت در جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین شریکند

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تاکتیکهای تاخیری برخی اعضای دائم شورای امنیت برای جلوگیری از اقدام این شورا نه قابل قبول و نه قابل توجیه است و صرفا به معنای همدستی با رژیم اسرائیل در جنایاتش علیه مردم فلسطین تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بخش مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در نشست روز گذشته شورای امنیت، مواضع جمهوری اسلامی ایران دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تشریح و توقف این جنایات جنگی و محاکمه عاملان آنها  درخواست شد.

"اسحاق آل حبیب" معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنانی در نشست علنی شورای امنیت که با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تشکیل شد به تشریح جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه پرداخت و ضمن انتقاد شدید از بی تحرکی شورای امنیت خواهان اقدام فوری این شورا برای پایان دادن به تجاوز آشکار و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، عقب نشینی فوری نظامیان رژیم صهیونیستی، رفع سریع و دائم محاصره غزه و بازگشایی فوری تمام گذرگاهها و تامین فوری نیازهای بشردوستانه مردم غزه شد.

نماینده کشورمان طی سخنان خود گفت : "با وجود خشم و انزجار گسترده بین المللی، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه رو به افزایش است و هر روز شاهد صفحه جدیدی از وحشیگریهای این رژیم هستیم که در نتیجه آنها تاکنون هزاران تن، از جمله تعداد بسیار زیادی زن و کودک کشته و زخمی شده اند."

وی افزود:"جامعه جهانی در حال مشاهده جنایاتی است که در تاریخ اخیر بشر بی سابقه است و این جنایات توسط رژیمی صورت می گیرد که هیچ حد و مرزی در نقض فاحش حقوق بین المل، حقوق بشردوستانه بین المللی و حقوق بشر قائل نیست. گویی تداوم حیات این رژیم  جنایتکار به ایجاد و استمرار خونریزی وابسته است و گویی منبع حیات این رژیم چیزی به جز جنایات جنگی، تجاوز، اشغال و تروریسم نیست."

آل حبیب با اشاره به ابعاد فوق العاده دردناک و غیرانسانی مسائلی که در غزه در حال وقوع است، افزود: "در  قرن 21 جهان شاهد آن است که یک جمعیت کامل تحت محاصره قرار گرفته، گرسنگی داده می شود و از اساسی ترین کالاهای مورد نیاز حتی نان و آب آشامیدنی محروم نگه داشته شده و همزمان به هولناکترین وجه ممکن سلاخی می شود در حالی که نه جایی برای تحرک دارد، نه غذایی برای خوردن و نه حتی مکان امنی برای پناه بردن باقی مانده است و معدود مکانهایی که سازمان ملل متحد برای این مردم مظلوم فراهم کرده تا از جنایات و کشتار اسرائیل در امان بمانند نیز بی مهابا و بی رحمانه مورد حمله قرار  می گیرد،  همانگونه که طی روز گذشته در حمله به مدارس سازمان ملل متحد بیش از چهل نفر که بسیاری از آنها کودکان بودند، کشته شدند."
 
معاون نمایندگی دائم کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه خود هر موجود زنده و هر خانه و زیرساختی را هدف می  گیرد و عملا تمام ارزشها و مبانی جهان متمدن و تمام اصول حقوق بین الملل را هدف گرفته است، خواستار توقف فوری این اعمال سبعانه شد و گفت: جامعه جهانی نباید به ماشین جنگی جنایتکاران اسرائیلی اجازه دهد بیش از این زندگی و هستی مردم غزه را در هم بکوبد.

وی از اینکه یک ملت به خاطر مقاومتش در مقابل اشغال و تروریسم دولتی و نیز به خاطر اعمال حق بدیهی خود در انتخاب مسئولین مورد علاقه اش که از اساسی ترین مبانی دموکراسی است، مورد تنبیه قرار گرفته و قتل عام می شود، شدیدا ابراز تاسف کرد.

آل حبیب جنایات و وحشیگریهای رژیم صهیونیستی را "روشن  ترین نمونه جنایت علیه بشریت" و"مصداق بارز نسل کشی" خطاب کرد که یکبار  دیگر اعتبار جامعه جهانی و سازمان ملل متحد را  شدیدا در معرض خطر و  چالش قرار داده است و گفت: متاسفانه شورای امنیت تاکنون هم تاخیر زیادی در انجام وظایف خود در این زمینه داشته است.

وی با تاکید بر فوریت داشتن اقدامات لازم و موثر برای متوقف کردن این جنایات و کمک به رفع آلام مردم غزه اعلام کرد: حتی یک دقیقه هم مهم است، زیرا هر یک دقیقه تاخیر بیشتر، به معنای انجام جنایات فجیع تر توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و تلفات و مصائب بیشتر برای مردم مظلوم فلسطین می باشد.

آل حبیب گفت: شورای امنیت باید به صورت جدی وارد عمل شود و این اقدام باید همین اکنون صورت گیرد. شورا باید قطعنامه ای الزام آور صادر و پایان فوری حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه،عقب نشینی فوری نیروهای صهیونیستی، بازگشایی فوری و مستمر گذرگاهها و ارسال کمکهای فوری برای مردم منطقه و رفع کامل و همیشگی محاصره از غزه را خواستار شود.

نماینده کشورمان با رد تاکتیکهای تاخیری برخی اعضای دائم شورای امنیت برای جلوگیری از اقدام فوری شورا در این باره گفت : چنین تاکتیکهایی نه قابل قبول است و نه قابل توجیه و صرفا به معنای همدستی با رژیم صهیونیستی در جنایاتش علیه مردم فلسطین تلقی می شود.

وی تصریح نمود: شورای امنیت باید سریعا به این تروریسم دولتی افسار گسیخته پایان دهد و مسلما اگر شورا کماکان در این زمینه بی تفاوت بماند اعضای ملل متحد کاملا آماده اند تا از مجمع عمومی سازمان ملل بخواهند موضوع را فورا پیگیری و با جدیت کامل به آن رسیدگی  کنند.

آل جبیب در پایان گفت : جامعه جهانی باید امکانات خود را برای بازسازی غزه بسیج نماید و جنایتکاران جنگی صهیونیست باید به دست عدالت سپرده شوند.

کد خبر 812934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha