۱۲ خرداد ۱۳۸۳، ۱۱:۳۶

همكاري هاي عملي - فرهنگي ايران و چين گسترش مي يابد

راه هاي توسعه و گسترش همكاري هاي علمي و فرهنگي ايران چين ، طي ديدار روز گذشته اي كه در تهران صورت گرفت ، بررسي شد .

به گزارش خبرگزاري "مهر"، به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، در جريان ديدار روز گذشته  كه بين سفير جمهوري خلق چين در ايران و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صورت گرفت ، ليوجي تان  سفير جمهوري خلق چين گفت : ما داراي روابط بسيار خوبي در زمينه هاي مختلف به ويژه اقتصادي و علمي هستيم كه بايد روابط فرهنگي دو كشور نيز بيشتر گسترش يابد .
وي با اشاره به اينكه بيش از 160 دانشجوي چيني هم اكنون در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي ايران مشغول به تحصيل هستند افزود : ايران و چين مي توانند در زمينه ترجمه كتابهاي علمي ، فرهنگي ، هنري و اجتماعي و همچنين برگزاري نشست هاي علمي و فرهنگي بين متفكران و نخبگان دو كشور همكاري داشته باشند .
حجت الاسلام و المسلمين محمدي عراقي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز در اين ملاقات با استقبال از پيشنهاد طرف چيني تأكيد كرد : ما آماده همكاري با مترجمان و انديشمندان چيني در مورد ترجمه آثار علمي ، ادبي و فرهنگي دو كشور هستيم .
وي افزود : ما اعتقاد داريم كه ايران و چين مشتركات و تجربيات بسياري در زمينه هاي علمي ، فرهنگي ، اقتصادي و ... دارند كه مي توانند در اين زمينه ها مبادلات و همكاري بيشتري داشته باشند .
عراقي از مهمترين مشتركات ايران و چين را استقلال و خودباوري دانست و پيشنهاد كرد يك همايش مشترك بين دو كشور با موضوع مسائل جوانان ، اخلاق و اخلاق خانواده برگزار شود كه اين موضوع مورد استقبال طرف چيني قرار گرفت .
کد خبر 83471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha