۱۷ فروردین ۱۳۸۸، ۹:۰۷

بررسی نقش مدیر تولیددر تئاترـ3

صادقی: مشکل تئاتر ایران نبود مدیر تولید نیست

صادقی: مشکل تئاتر ایران نبود مدیر تولید نیست

قطب‌الدین صادقی با اشاره به اینکه با حضور مدیر تولید در روند تولید و اجرای تئاتر موافق نیست، یکی از مشکلات تئاتر امروز ایران را از بین ‌رفتن تجربیات پیشین تئاتری ذکر کرد.

این کارگردان و مدرس تئاتر در این ‌باره به خبرنگار مهر گفت: تئاتر ایران در حال حاضر به مدیر تولید نیاز ندارد. به جای این کارها بهتر است کارگاهای دکور و خیاطی تئاتر احیاء شود. تئاتر نباید از سینما و تلویزیون تقلید کند، زیرا مهمترین کاری که در حال حاضر باید در تئاتر اتفاق بیفتد احیا کارگاه‌های تخصصی است. هم اکنون گروه‌ها وضعیت بلاتکلیفی در خصوص ساخت دکور و دوخت لباس دارند و با مشکل مواجه هستند.

صادقی ادامه داد: در تمام دنیا تئاتر‌های حرفه‌ای برای خود کارگاه دکور و لباس دارند و به صورت متمرکز عمل می‌کنند، ولی در ایران تمام امکانات موجود از بین رفته و همه چیز متلاشی شده و تئاتر روز به روز فقیرتر می‌شود.

وی تأکید کرد: به جای اینکه مدیر تولید را وارد روند تولید و اجرای تئاتر کنیم باید دستمزدهای بازیگران را افزایش دهیم. بهترین بازیگران ما به دلیل کم بودن دستمزدها جذب سینما و تلویزیون می‌شوند و این امر باعث شده تئاتر توان رقابت را از دست بدهد.

این نویسنده و مترجم تئاتر با اشاره به اینکه با حضور مدیر تولید در روند تولید و اجرای تئاتر موافق نیست، گفت: مشکل تئاتر امروز ایران نبود مدیر تولید نیست، بلکه یکی از مشکلات اساسی از بین ‌رفتن تجربیات پیشین تئاتری است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید به سمت تخصصی کردن نیروهای تولید تئاتر حرکت کنیم و دستمزدهای هنرمندان تئاتر را افزایش دهیم تا از این طریق نیروهای تخصصی تئاتر تقویت شود. نباید اقتدار کارگردان‌ها را با حضور مدیر تولید کم کرد، بلکه باید امکانات بیشتر در اختیار آنها قرار داد. به جای ایجاد واسطه‌ جدید بهتر است دستمزدها افزایش پیدا کند.

کد خبر 854960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha