۲۳ فروردین ۱۳۸۸، ۱۷:۳۰

مسابقات سراسری قرآن کریم ناجا در مشهد آغاز شد

مسابقات سراسری قرآن کریم ناجا در مشهد آغاز شد

مشهد - خبرگزاری مهر: مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، این دوره از مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی در مشهد برگزار می ‌شود.

در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات حدود 21 هزار نفر از کارکنان و افراد خانواده‌ های نیروی انتظامی کشور در 10رشته و دو قسمت ویژه خواهران و برادران شرکت کردند.

در موضوع حفظ کل قرآن از مجموع شرکت‌ کنندگان حدود 30 حافظ قرآن به مرحله نهایی راه یافتند و همچنین نفرات نخست مرحله نهایی این دوره از مسابقات در مسابقات کشوری نیروهای مسلح شرکت می‌کنند.

از مجموع 620 برگزیده ‌ای که به مرحله نهایی راه یافتند، در رشته حفظ قرآن 126 نفر، قرائت تحقیق 111 نفر، قرائت ترتیل 106 نفر، مفاهیم سطح یک 98 نفر، مفاهیم سطح دو 116 نفر و در رشته اذان که ویژه برادران است حدود 62 نفر شرکت کرده‌اند.

نفرات نخست مرحله مقدماتی در رشته‌های مختلف به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و از مجموع آنها حدود 620 نفر از شرکت‌ کنندگان که 308 نفر آنها مرد، 184 زن و 107 کارمند وظیفه به مرحله نهایی راه یافتند.

بنابراین گزارش این دوره از مسابقات در ده رشته که پنج رشته آن حفظ سه جز، پنج جز، 10 جز، 20 جز و کل قرآن همچنین پنج رشته قرائت تحقیقی، قرائت ترتیلی، مفاهیم سطح یک، مفاهیم سطح دو و اذان است که این مسابقات ویژه خواهران در 9 رشته برگزار می ‌شود.

کد خبر 859138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha