۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۹:۲۴

صفار هرندی:

برخی هنوز در خواب دهه های 20 و 30 هستند

برخی هنوز در خواب دهه های 20 و 30 هستند

مشهد - خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی هنوز در خواب دهه های 20 و 30 و فسیلهای به جای مانده از آن دوران هستند، گفت: آنها چشم دل را بسته اند و غافل از تحولات امروز جهان و تغییرات آن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد حسین صفار هرندی، عصر سه شنبه در جمع 300 نفر از بسیجیان کشور اظهار داشت: آنهایی که به گمانشان نسخه شفا بخش امروز کشور ما در مشروطیت از نوع قلابی است و اتفاقات مهم مثل انقلاب اسلامی و دهها قیام دیگر را نمی بینند از نظر اهل فهم کودن هستند.

وی تصریح کرد: در این میان شان هنرمند بسیجی این است که جهان امروز و تغییرات آن را شناخته و آن را به زبان هنر برای دیگران نیز به تصویر بکشند.

صفار هرندی اظهار داشت: هنرمند بسیجی باید بین اعتقادات مردم و سلیقه امروزی و صحنه های دفاع مقدس ارتباط برقرار کرده به گونه ای که ذهن و جان نسل جدید ما خود را در آن دوران دیده و با تمام وجود آنرا درک کند و به این نتیجه برسند که اگر در آن زمان بودند به طور قطع راه همان رزمندگان را ادامه می دادند.

وی با تاکید بر این مطلب که باید دوست و دشمن کشور را شناخته و با دشمنانش دشمن و با دوستان دوست بود، تصریح کرد: ما شاهد درخشش هنرمندانی هستیم که هنر آموخته مدارس هنر نبوده و هنر در ذاتشان جوشش داشته است.

صفار هرندی ادامه داد: آنهایی که زمانی برای مقابله با متجاوزان و دفاع از سرزمینشان به پا خواستند و بعد از جنگ نیز به دفاع از آرمانهایمان پرداختند و بعد از آن هنگامی که به عرصه هنر آمدند مورد استقبال قرار گرفتند و امروز نیز رکورد شکن صحنه های هنری می شوند، گرچه شاید در زمانی تندرویهایی نیز در کارنامه خود داشته باشند اما امروز به دلیل آنکه فیلم شان پرفروش می شود متهم شده و زیر سئوال می روند که این درست نیست.

به گفته وی هنرمندان باید تصویری که از جهان به دیگران نشان می دهند، واقعی باشد و جای دوست و دشمن آن تغییر نکند و کینه مردم را نسبت به خوبان روزگار حواله ندهد و محبت افراد شرور را حاضر را انکار نکند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در برخی رسانه ها به دلیل عدم هنرمندی و عجز در دیدن واقعیتها این کار انجام می شود.

صفار هرندی با پرداختن به این موضوع که هنر متعهد، بسیجی و وفادار به ارزشها را برای گنجینه ها نمی خواهیم گفت: این هنر زمانی ارزشمند است که عموم مردم نیز احساس خالق اثر را درک می کند،‌ زیرا ما این هنرها را برای محافل خاص نمی خواهیم.

کد خبر 864906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha