۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۲:۲۱

احمدی نژاد در جمع کارگران :

قانون کار باید اصلاح شود/ تلاش دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان کارگری

قانون کار باید اصلاح شود/ تلاش دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان کارگری

رئیس جمهور در جمع کارگران نمونه با تاکید بر ضرورت تغییر قانون کار اعلام کرد که دولت برای افزایش حداقل حقوق بازنشستگان کارگری تا 400 هزار تومان تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد  در بیستمین همایش ملی معرفی کارگران و گروههای کار نمونه که صبح دوشنبه در سالن شهید بهشتی مجموعه ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به ماموریتهای مهم امروز ایران  گفت: ماموریت اول ما ساختن ایران است و ما باید همه ایران را به گونه ای بسازیم که به یک جامعه نمونه و الگو تبدیل شود.

وی ماموریت دوم را الهام بخشی به جامعه بشری دانست و افزود: در شرایطی که نظام سرمایه داری به بن بست رسیده تنها راه نجات و برپایی یک زندگی متعالی و حیات طیبه پیگیری آرمانهای بلند انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور ادامه داد: در نظام سرمایه داری لذت حداکثری هدف انسان است لذا در چنین نگاهی تبعیض و تجاوز، فریب، فقر و فاصله طبقاتی طبیعی است و حاصل این نگاه مشکلاتی است که امروز در جهان وجود دارد و این امر به معنای بن بست است.

احمدی نژاد همچنین گفت: در نگاه ما آنچه که به انسان شان می دهد تجلی ارزشهای انسانی در وجود هر فرد است و در توصیه های ما مصرف به اندازه کفایت تاکید شده است.

وی تصریح کرد: آن کسی ارزشمندتر است که بیش از دیگران در خدمت کمال جامعه باشد و راه برپایی حیات سعادتمند ابدی، فداکاری و از خودگذشتگی است و ما باید این نگاه را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: کسانی که سالها نشستند و خودخواهی یک مشت فرصت طلب را تحلیل کردند، امروز حرفی برای دنیا ندارند اما ایران برای دنیا حرف دارد به همین علت باید ایران را بسازیم.

احمدی نژاد در ادامه بهترین قشر جامعه برای انجام این دو ماموریت را کارگران دانست و گفت: ارزشمند تر از کارگران در جامعه نداریم چرا که آنان برای ساخت کشور تلاشهای فراوانی می کنند.

وی با بیان اینکه امروز سرعت پیشرفت کشور ما بسیار بالاست، تصریح کرد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد اما سرعت رشد ما زیاد است.

رئیس جمهور کارگران را محور ساختن کشور دانست و اظهار داشت: باید از همه کارگران به خاطر تلاشهایشان قدردانی کنیم و دست آنان را ببوسیم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارتقا جایگاه کار کارگران و ایجاد امنیت و آرامش در محیط کار برای آنان گفت: این امر مهم تا اندازه ای محقق شده اما باید کارهای بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای زورگو بیش از صد سال است که ارزش کارگری را پایین آورده اند و سعی کرده اند فرهنگ سرمایه داری را در کشور رواج دهند لذا ما باید سالها کار کنیم تا فرهنگ کار شناخته شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به قانون کار تصریح کرد: با این قانون همیشه سیاسی برخورد شده در حالی که باید حقوقی برخورد شود لذا باید تلاش کنیم تا ضمن ایجاد انگیزه حقوق کارگران رعایت شود.

احمدی نژاد ادامه داد : باید به سمتی حرکت کنیم تا قریب به اتفاق کارگران ما دائمی باشند چرا که حدود 72 درصد کارگر موقت به معنای این است که آرامش نسبی در زندگی آنان حاکم است و باید کاری کنیم که این آرامش درصد بالایی پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: کارگر و کارفرما در واقع اجزای یک سیستم هستند و هیچ برتری و شانی بر یکدیگر ندارند و در پیشبرد کشور و تولید و سازندگی شریک هم هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: بعضی از بندهای قانون کار باید اصلاح شود تا امنیت و آرامش روانی برای جامعه  کارگری ایجاد شود.

احمدی نژاد بااشاره به تصویب معافیت مالیاتی کارگران تا سقف حقوق 416 هزار تومان افزود: تلاش می کنیم تا حداقل حقوق بازنشستگان کارگری هم به مانند بازنشستگان لشگری و کشوری ماهیانه 400 هزار تومان بشود.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت خود را خادم کارگران می داند و این موضوع را نه به عنوان شعار، بلکه به عنوان یک افتخار مطرح می کنم.

احمدی نژاد با بیان اینکه زمین به اندازه کافی وجود دارد خطاب به جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد که موضوع مسکن کارگران را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مدعیان جهانی گفت: امروز بساط این قدرتمندان از لحاظ سیاسی و نظم فکری در جهان از هم پاشیده شده و نفاق آنان در دنیا برقرار شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این کشورها همیشه دم از آزادی بیان می زدند گفت: اما همین کشورها به کسی اجازه نمی دهند که رژیم صهیونیستی را که با تجاوز و زورگویی ایجاد کرده اند، نقد کنند به گونه ای که آنان به مردم غزه حمله می کنند و مردم بی گناه را می کشند و می گویند اینها تروریست هستند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: برخی دیگر نیز در دنیا دم از تغییر می زنند اما هنوز یاد نگرفته اند که با ملتها چگونه سخن بگویند.

وی افزود: آنان می گویند گزینه های دیگری هم روی میز است اما سئوال ما این است که این حرف چه معنایی دارد چرا که بوش همه گزینه ها را به کار گرفت.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هیچ کسی در دنیا جرات ندارد بگوید ما می خواهیم ملت ایران را تهدید کنیم و شما به دلیل اینکه در همه جا ظلم کرده اید هیچ جایی در دل مردم دنیا ندارید.

احمدی نژاد با اشاره به اجلاس ژنو گفت: در این اجلاس خبرنگاری از من پرسید که بیشتر مردم اروپا به دلیل اظهارات شما در خصوص رژیم صهیونیستی ناراحت هستند که به این خبرنگار گفتم شما می توانید در نظر سنجی این موضوع را ثابت کنید و بنده اکنون می توانم به شما بگویم که بیش از 70 درصد مردم اروپا طرفدار ملت ایران هستند.

وی خاطر نشان کرد: امروز روز ملتها شروع شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: 60 سال بود که ملتهای آزاده در اجلاسهای جهانی حضور پیدا نمی کردند اما اکنون این مدعیان جهانی هستند که خود اجلاسهای جهانی را ترک می کنند.

کد خبر 868165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha