۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۲:۵۶

توجه به ظرفیتهای گردشگری مناطق مرزی گرمی ضروری است

توجه به ظرفیتهای گردشگری مناطق مرزی گرمی ضروری است

اردبیل - خبرگزاری مهر: فرماندار گرمی با انتقاد از عدم توجه به فرصتهای گردشگری در مناطق مرزی استان گفت: توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری منطقه مرزی گرمی به منظور توسعه این صنعت ضروری است.

کاظم دبیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گرمی با 92 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، تاکنون هیچ گونه بهره و استفاده اقتصادی از پتانسیلهای بالقوه  مرزنشینی که نوعی فرصت محسوب می شود، نبرده که این امر جای تامل دارد.

وی با اشاره به تاثیر صنعت گردشگری در افزایش توزیع درآمد منطقه و اشتغالزایی آن افزود: باید برای تحقق اهداف گردشگری در این منطقه برنامه مدون و بلندمدت 10 ساله تدوین شود.

دبیر با بیان اینکه توسعه و رشد گردشگری در این منطقه می تواند بسیاری از مشکلات موجود را کاهش دهد، عنوان کرد: سرمایه گذاری دولت در سه سال گذشته برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان مطلوب بوده اما بی شک این میزان ناکافی است.

فرماندار گرمی در ادامه برگزاری جشنواره غذاهای محلی، بر پایی نمایشگاه آثارصنایع دستی، تاریخی و جلب مشارکت بخش خصوصی در راستای معرفی جاذبه های گردشگری را برای شناسایی بیشتر شهرستان مغان خواستار شد.

وی جاذبه های گردشگری بخش موران این شهرستان را کمتر از نقاط دیدنی کشور نظیر شاندیز ندانست و خاطرنشان کرد: امید است با مساعدت سازمان میراث فرهنگی استان نسبت به احیا و جذب گردشگری در این منطقه گامهای موثری برداشته شود.

دبیر با اشاره به واگذاری 100هکتار زمین از سوی مردم روستای اماسلان از توابع بخش موران برای ایجاد منطقه گردشگری، از اختصاص دو میلیارد ریال به منظور ایجاد زیرساختهای مناسب گردشگری در این روستا خبر داد.

کد خبر 875186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha