۲۶ خرداد ۱۳۸۸، ۹:۰۴

در گفتگو با مهر عنون شد:

سموم لابراتوارهای یک ارگان عمومی عامل خشکی درختان ولیعصر

سموم لابراتوارهای یک ارگان عمومی عامل خشکی درختان ولیعصر

یک متخصص محیط زیست خشک شدن درختان خیابان ولیعصر را ناشی از ریختن سموم لابراتوارهای یک ارگان عمومی و برج سازی حاشیه این خیابان اعلام کرد.

دکتر گیتی اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: درختان تمام گازهای co2 را تبدیل به اکسیژن می کنند و اگر یک درخت قطع شود تکه ای از ریه شهر نابود شده است. چرا که آلودگی هوا و نبود اکسیژن کافی شهروندان را با مشکل مواجه می کند، با این حال درختان کهنسال خیابانهای شهر یکی یکی قطع و به خاطر فعالیتهای انسانی یا خشک می شوند.

مدیر عامل مرکز مهندسی مشاور طرح و معماری با اشاره به سابقه تخریب درختان در خیابانهای تهران افزود: خیابان ولیعصر یکی از مهمترین خیابانهای تهران است و در ضلع شرقی تعداد زیادی برج در حال ساخته شدن هست و در طول این ساخت و ساز ساختمانها به درختان آب داده نمی شود و موادی مثل آهک، رنگ و سیمان و نخاله ها پای درختان ریخته می شود و به مرور آنها را خشک می کند با این حال تنه درختان نیز بر اثر اثابت نخاله ها آسیب جدی می بینند.

این فعال محیط زیست ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولان به این وضعیت اضافه کرد: وقتی درختی 80 ساله به شکلهای مختلف تلف می شود و محیط زیست شهر نابود می شود، باید جای آن یک درخت لااقل یک درخت کاشته شود ولی ما متوجه می شویم تهران و  پیاده روهایش روز به روز لخت تر می شوند و درخت کهنسال که هیچ درختان جوان نیز کاشته نمی شود و بحران جدی در این زمینه به زودی وضع آلاینده ها و هوای تهران و در نهایت گرفتاری شهروندان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 893134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha