۲ تیر ۱۳۸۸، ۸:۲۰

معیریان:فیلم‌های 90 دقیقه‌ای باید درجه‌بندی شود

معیریان:فیلم‌های 90 دقیقه‌ای باید درجه‌بندی شود

کارگردان فیلم سینمایی "چپ دست "درجه بندی فیلم‌های 90 دقیقه‌ای بر اساس کیفیت را برای بر آورد بودجه ضروری دانست.

آرش معیریان به خبر‌نگار مهر گفت‌: تلویزیون به عنوان رسانه‌ای که با سلیقه جمعی وعام رو به روست اطلاعات تربیتی‌، اخلاقی و رفتاری را به مخاطبان منتقل می‌کند‌، وظیفه مهمی در قبال مردم دارد و فقط به سرگرم کردن مخاطب نمی‌پردازد.

کارگردان فیلم "کما" ادامه داد‌: رسانه ملی باید سیاستی مناسب برای تولید برنامه‌های گوناگون در دستور کار قرار دهد که علاوه بر تغذیه شبکه‌های تلویزیونی و تامین جنبه‌های سر‌گرم‌کننده مسائل تربیتی و اخلاقی را مد نظر قرار دهد.

معیریان افزود: تولید فیلم‌های تلویزیونی در شبکه‌های مختلف مرسوم است. ساخت این فیلم‌ها در ایران حرکتی قابل توجه بوده که از طرف مدیران رسانه ملی صورت گرفته و به جریانی پویا و تاثیرگذار تبدیل شده که در بطن آن تجربه‌های قابل توجه دیده می‌شود.

کارگردان فیلم تلویزیونی "ماه از روی سکو" درباره کیفیت این فیلمها گفت: متاسفانه درجه بندی کیفی برای این آثار وجود ندارد و به هر اثر بدون توجه به اینکه در چه ژانری ساخته می شود، بودجه ثابت تعلق می گیرد. اگر آثار با توجه به سابقه کارگردان و تهیه‌کننده و در مرحله عقد قرار داد وتصویب درجه بندی شود و بودجه‌هایی متناسب با درجه تعیین شده برآورد و ارائه شود با ارتقاء کیفیت این آثار مواجه می شویم.

معیریان با اشاره به این‌که بعضی از منتقدان درسال‌های اخیر وارد جریان های کاذب شده و توجه به آثار سینما و تلویزیون ندارند گفت‌: صاحبنظران‌، منتقدان و مدیران سینمایی نباید رشد و تولید فیلمهای تلویزیونی را عامل رکود و از دست دادن نیروی انسانی و عوامل سینما بدانند بلکه باید برای جذب عوامل تولید ومخاطبان تغییر اساسی در سیاست‌های سینما ایجاد کنند‌.
 

کد خبر 900882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha