۲۳ مرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۲۴

دیک چنی:

هم اکنون زمان برملا کردن اسرار بوش است

هم اکنون زمان برملا کردن اسرار بوش است

معاون اسبق رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در کتاب خود در مورد دوران ریاست جمهوری جرج بوش نوشته است که هیچ دلیلی برای پنهان کردن اسرار وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن پست در گزارشی در مورد رابطه میان رئیس جمهوری سابق آمریکا و معاون وی به قلم بارتون گلمن نوشت که این دو سیاستمدار آمریکایی همیشه روابط سرد با یکدیگر داشتند .

دیک چنی در کتاب خود نوشته است که هم اکنون زمان مخفی کردن اسرار و محدود کردن آنها نیست و باید به صراحت نقطه نظرهای خودم را در مورد آن دوره بیان کنم.  

دیک چنی که اخیرا با نگارش کتابی دوران صدارت خود را به عنوان معاون جرج بوش به تصویر می کشد، نارضایتی خود را از دوران بوش اعلام کرده است.

در همین رابطه مشاوران جرج بوش اعلام کردند که دیک چنی و رئیس جمهوری سابق آمریکا هرگز با یکدیگر دوست نبودند و تظاهر به دوستی می کردند.

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در کتاب خود نوشته است که جرج بوش هیچ وقت صحبت های او را جدی نمی گرفت و بیشتر به مسائل حاشیه ای می پرداخت.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: به رغم تلاشهای گذشته چنی برای جلوه دادن بوش به عنوان فردی مصمم و با اراده، هم اکنون معاون اسبق رئیس جمهوری آمریکا از جرج به عنوان فردی عادی در جامعه یاد می کند.

دیک چنی پیشتر در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به انتشار اسناد محرمانه  شکنجه زندانیان در دوران ریاست جمهوری جرج بوش از سوی اوباما گفته بود که به طور رسمی از سیا خواسته اطلاعات بیشتری را درباره‌ برنامه بازجویی دولت بوش پس از حملات 11 سپتامبر 2001 منتشر کند.

چنی که خود یکی از عاملان صدور شکنجه زندانیان محسوب می شود، گفت: آنها یادداشتهایی را که موفقیت ما را نشان می ‌دهد منتشر نکردند. این گزارشها به طور مشخص نشان می ‌دهند که ما در نتیجه‌ این فعالیت چه چیزی به دست آوردیم، اما این مدارک منتشر نشده ‌اند. من شخصا درخواست کرده ‌ام که موفقیتهای ما را منتشر کنند.

کد خبر 929220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha