۲۹ شهریور ۱۳۸۸، ۱۵:۴۱

دست فروشان ارومیه ساماندهی می شوند

دست فروشان ارومیه ساماندهی می شوند

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه از ساماندهی دست فروشان این شهر خبر داد.

محمد ستارپور در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه، با اعلام این خبر افزود: چهره شهر ارومیه با وجود تعداد زیادی دست فروش حالت زشتی به خود گرفته است و در برخی موارد باعث معضلات ترافیکی نیز می شوند.

وی اضافه کرد: در همین راستا تمامی این دست فروشان که عمدتا در بافت مرکزی شهر حضور دارند، جمع آوری خواهند شد و در بازارهای مخصوص که در حال ایجاد هستند، ساماندهی می شوند.

ستارپور با بیان اینکه تعدادی از دست فروشان نیز به صورت گروهی و منطقه ای فعالیت می کنند، اظهار داشت: برای ساماندهی دست فروشان، بازاری متشکل از 100 غرفه در جاده ساوالان روبروی بازار تاناکورای ارومیه و بازاری دیگر متشکل از 50 غرفه در شهرک ایثار در حال ایجاد است که امیدواریم با اتمام آنها، امسال دست فروشان شهر ساماندهی شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه همچنین از ساماندهی میوه فروشان دوره گرد شهر نیز خبر داد و تصریح کرد: این میوه فروشان نیز که عمدتا با گاری های دستی یا خودروی وانت بار شخصی اقدام به فروش میوه در بازارهای مرکزی شهر می کردند، در بازارهای روز متمرکز می شوند.

ستارپور خاطرنشان کرد: 22 بازار روز با بیش از 126 غرفه به صورت محله ای و منطقه ای با استفاده از غرفه های پیش ساخته در محلات و نقاط مختلف ارومیه ایجاد شده اند و تمامی میوه فروشان دوره گرد در این بازارها اسکان می یابند.

وی بیان داشت: از این پس در صورت مشاهده دست فروش یا میوه فروش دوره گرد، با آنها به عنوان سد معبر با جدیت تمام برخورد می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در ادامه سخنانش به طرح ساماندهی دکه های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر ارومیه، اجرای آن از بافت مرکزی شهر که حیطه کاری شهرداری منطقه چهار است، آغاز می شود.

ستارپور با بیان اینکه در این منطقه از شهر دکه های مطبوعاتی به صورت عادلانه توزیع نشده اند، اظهار داشت: 55 دکه از 85 دکه این منطقه مطبوعاتی است اما در حال حاضر تبدیل به سوپر مارکت شده اند که با ساماندهی و توزیع عادلانه از این امر نیز جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین به روند احداث کارخانه کمپوست ارومیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: این کارخانه در حال احداث بوده و از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

ستارپور افزود: پیمانکار این کارخانه متعهد است پس از اتمام آن، در جهت فرهنگسازی تفکیک زباله از مبدا در شهر اقدام کند.

کد خبر 949469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha