۱۸ مهر ۱۳۸۸، ۱۳:۲۸

29 درصد از نیروهای پارس جنوبی بومی هستند

29 درصد از نیروهای پارس جنوبی بومی هستند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کار و امور اشتغال سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: 23 هزار نفر در پروژه های پارس جنوبی مشغول به کار بوده که از این تعداد 29 درصد بومی استان بوشهر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در عسلویه، حجت الاسلام عبدالله حاجیانی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق مصوبه دولت باید به 50 درصد برسد در خصوص عدم اجرایی نشدن کامل این مصوبه افزود: این مصوبه مربوط به سال 84 است در حالیکه مدیریت کار و خدمات اشتغال در سال 87 آغاز به کار کرده است درست در زمانی که پروژه ها با رکود مواجه شده و سیر نزولی دارند.

وی افزود: از طرف دیگر چون مصوبه هیئت دولت قبلا ضمانت اجرایی نداشت اغلب شرکتها زیر بار اجرای آن نمی رفتند که اخیرا با تلاشهای مستمر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساز و کارهای خوبی تدوین و دستورالعملی اکید برای اجرایی کردن آن مصوبه توسط وزیر نفت به شرکتها ابلاغ شده است.

مدیر کار و امور اشتغال سازمان منطقه ویژه گفت: با توجه به انگیزه بالای مدیرعامل سازمان و حساسیت وی برای بکارگیری نیروهای بومی و ارتباط تاثیرگذار وی با مدیران بلند پایه وزارت نفت، چشم انداز بسیار خوبی برای عملیاتی کردن مصوبه هیئت دولت نسبت به اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در پیش رو داریم که امید است به محض فعال شدن پروژه ها مشکل اشتغال استان برطرف خواهد شد.

وی گفت: طبق بخشنامه وزیر نفت تمامی شرکتهای تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر ملزم به جذب نیرو از طریق امور اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هستند.

حاجیانی با اشاره به اینکه این بخشنامه به امضای وزیر نفت رسیده است، تصریح کرد: حراست شرکتهای تابعه وزارت نفت نباید برای نیروهایی که معرفی نامه امور اشتغال سازمان منطقه ویژه را ندارند، کارت تردد صادر کنند.

وی لحاظ کردن شرط استفاده از حداقل 50 درصد نیروی بومی استان بوشهر در شرایط خصوصی پیمانها و تعریف ضمانت اجرا برای آن توسط امور قراردادهای شرکتها را از دیگر مفاد این بخشنامه برشمرد و افزود: شرکتهایی که از همکاری در اجرای این مصوبه دولت امتناع ورزند نباید در مناقصات شرکت داده شوند.

به گفته حاجیانی اخیرا دستورالعملی بسیار خوب به چهار شرکت اصلی وزارت نفت توسط مقام عالی وزارت در چهار ماده ابلاغ شده و در آن تمامی شرکتها موظف شده اند نیروهای مورد نیاز خود را از بانک اطلاعاتی مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب کنند.

وی اظهار داشت: فرصتهای شغلی موجود در منطقه ویژه بیشتر متناسب با رشته های فنی از قبیل مکانیک، شیمی با گرایشهای کاربردی، گاز، پلیمر و پتروشیمی، برق، کامپیوتر، مهندسی عمران، آتش نشانی، ایمنی و حرفه های مرتبط با امور صنعتی است.

این مسئول شایعه اخراج نیروهای بومی از سازمان منطقه ویژه در زمان تصدی مدیر عامل جدید را تکذیب کرد و افزود: ممکن است برخی افراد که از سایر ارگانها به این سازمان مامور بوده اند، با پایان یافتن زمان ماموریت به کار قبلی خود بازگشته باشند اما هیچ کارمند یا مدیر بومی از این سازمان اخراج نشده است.

حاجیانی در پاسخ به این پرسش که آیا شایعه کناره گیری شما از مسئولیت اشتغال در سازمان منطقه ویژه صحت دارد یا خیر اظهار داشت: از فروردین ماه امسال تاکنون تلاشهایی برای جابجایی انجام داده ام اما تاکنون وزارت نفت موافقت نکرده و این امر مربوط به مدیریت فعلی یا قبلی نمی شود و صرفا مربوط به تقاضای خودم بوده است.

کد خبر 961904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha