۷ آذر ۱۳۸۸، ۱۶:۵۹

احتمال تروریستی بودن حادثه خونین خروج قطار روسی از ریل

احتمال تروریستی بودن حادثه خونین خروج قطار روسی از ریل

منابع خبری روسی از احتمال تروریستی بودن حادثه خروج یک قطار از ریل در این کشور خبر می دهند که بر اثر آن 40 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ساعاتی پس از انتشار خبر خروج از ریل یک قطار مسافربری روسی در شب گذشته، رسانه های این کشور به نقل از مقامهای دولتی از احتمال تروریستی بودن این حادثه خبر دادند.

خبرگزاری اینترفکس گزارش داد در محل خروج این قطار از ریل وسایلی یافته شده که این احتمال را تشدید می کند. همچنین شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجار پیش از وقوع این حادثه سخن گفته اند.

خبرگزاری ریا نوستی نیز به نقل از یک مقام امنیتی روسی نوشت احتمال دارد مواد منفجره در زیر یکی از واگنها کار گذاشته شده باشد. همچنین رئیس اتحادیه راه آهن روسیه طی سخنانی این انفجار را دور از ذهن ندانسته و از وجود شواهدی دال بر این امر خبر داده است.

طبق گزارش ایتارتاس در ساعت 21:34 شب گذشته به وقت محلی چهار واگن قطار سریع السیر "نوسکی اکسپرس" در مسیر بین مسکو-سن پترزبورگ به یکباره از ریل خارج شده و بر اثر آن دستکم 40 نفر کشته و 96 نفر مجروح شده اند.

این در حالی است که قطار مذکور با مجموع 14 واگن حامل 682 سرنشین از جمله 29 خدمه بوده است. احتمال می رود این اتفاق که بدترین پیشامد در راه آهن روسیه طی سالهای اخیر است توسط مخالفان دولت روسیه در قفقاز ترتیب داده شده باشد.

کد خبر 991434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha