نیشابور- فرماندار نیشابور از افتتاح و کلنگ زنی ۷۰ پروژه همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جوان شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت ۷۰ پروژه با اعتبار ۱,۰۶۰ میلیارد تومان در نیشابور افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۶۵ پروژه افتتاحیه و ۵ پروژه کلنگ‌زنی است.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه برای ۵ پروژه کلنگ‌زنی ۷۱۷ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، افزود: اعتبار ۶۵ پروژه افتتاحیه ۳۴۳ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه قیر تهاتری توانسته‌ایم ۳ هزار و ۲۰۰ تن با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای ۴۵ روستا جذب کنیم.

جوان ابراز کرد: ما تنها ۳۰ درصد مصرف مرغ شهرستان را می‌توانیم تأمین کنیم و ۷۰ درصد تأمین مرغ شهرستان باید از طریق شهرستان‌های اطراف تأمین شود و تاکنون اقداماتی در جهت تنظیم قیمت مرغ در بازار داشته ایم که وضعیت مطلوبی نیز داریم.

فرماندار نیشابور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار و ۹۴۰ نفر تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در استان است که حدود ۵۰ درصد از این تعهد تا به امروز تحقق پیدا کرده است و اکنون در جدول رتبه بندی در ردیف دوم استان قرار داریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن ملی در نیشابور تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر ثبت نام برای مسکن ملی داشته ایم که ۲۰ هزار نفر تکلیف شهرستان است که از این تعداد ۱۷ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن هستند که بیش از ۴ هزار مسکن پیشرفت ۸۰ درصدی داشته اند.

جوان ادامه داد: زمین جدیدی حدود ۱۰۰ هکتار را جهت ساخت مسکن ملی پیدا کردیم اما به دلیل ایراداتی که جهاد کشاورزی به خاک زمین وارد کرده است موفق به شروع پروژه نشده ایم.

فرماندار نیشابور اظهار کرد: بیمارستان سوم حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال در بودجه برای این پروژه ۸۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است که تاکنون ۲۰ درصد از این اعتبار تأمین شده است و اکنون برای تکمیل پروژه به ۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با اشاره به اختلافات سازمان اوقاف و هیئت تیراندازی در رابطه با تملک سالن تیراندازی افزود: پیگیری‌های مکرر داشته‌ایم که سالن تیراندازی از این هیئت گرفته نشود و ورزشکاران این حوزه به کار خود ادامه خواهند داد.

جوان بیان کرد: در پروژه آزاد راه حرم تا حرم نقش بسزایی نداریم چراکه یک پروژه ملی است و در استانداری این موضوع پیگیری می‌شود و این آزادراه از جنوب شهر نیشابور عبور خواهد کرد.

فرماندار نیشابور با اشاره به آخرین وضعیت خیابان باغ امین اسلامی ابراز کرد: بر اساس جمع بندی صورت گرفته این اقدام را به نفع شهر می‌دانیم و ما منتظر رأی دادگاه به دلیل شکایت برخی افراد هستیم و قطعاً حفظ عمارت امین اسلامی اولویت ما در این پروژه است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی در باب این پروژه ادعا ندارد و مشکل بخاطر این است که برخی افراد دیگر در این موضوع دخالت می‌کنند و باعث توقف پروژه شده اند و ما منتظر رأی دیوان عدالت اداری هستیم.

جوان با اشاره به شایعه‌های مبنی بر برکناری و استعفا خود از سمت فرمانداری نیشابور گفت: من نه استعفا داده‌ام و نه بازنشسته هستم و بعید میدانم تا انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث تغییر در فرمانداری نیشابور مطرح باشد و بر اساس ضوابط بکارگیری در مجموعه وزارت کشور فعلاً در فرمانداری شهرستان مشغول به خدمت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha