۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۱۷

میزان استقبال مردم عامل راه‌اندازی پایگاه‌ های انتقال خون در خراسان رضوی است

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون اجرایی سازمان انتقال خون خراسان رضوی، درصد جمعیت و میزان استقبال مردمی را از عوامل مهم در راه‌اندازی پایگاه‌های انتقال خون جدید دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در نیشابور، حسین شکیبایی عصر دوشنبه در همایش تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور افزود: تاسیس این پایگاه در شهرها و شهرستان‌های جدید را بر حسب مصوبه گسترش شبکه خون‌رسانی دانست که پس از طرح در کمیته و تصویب آن، اقدام خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان انتقال خون خراسان رضوی، اضافه‌کردن شیفتهای کاری را نیز از تمهیدات این سازمان در این‌باره دانست.

وی با دعوت از واقفان و خیران نیشابوری برای افزایش پایگاه در شهر نیشابور اعلام آمادگی کرد و راه‌اندازی آن را مستلزم ارائه نیاز شهرستان به استان دانست.

وی اظهار داشت: خون سالم یکی از مهمترین نیازهای واحدهای بیمارستانی است که در کشور ما در هر 10 ثانیه یک واحد آن مورد نیاز و از این رو توجه به اهداکنندگان مستمر خون یک ضرورت است.

رئیس مرکز انتقال خون نیشابور نیز گفت: اهدا کنندگان خون باید برای خونگیری از سلامت کافی برخوردار باشند.

محمد صادق مروی افزود: خون سالم یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های علم پزشکی است و از آنجا که هیچ جایگزین صنعتی برای آن ساخته نشده، اهدای خون از فرد سالم مناسب‌ترین راهکار برای جبران این نیاز است.

وی با بیان اینکه داوطلب‌بودن صرفا کافی نیست، اظهار داشت: از این رو قبل از خونگیری، حتما در چند آزمایش سلامت خون‌دهنده و اینکه خون‌گیری برای وی مخاطره آمیز نباشد، نیز دارای اهمیت است.

وی مهمترین انگیزه اهداکنندگان خون را انسانی‌بودن این حرکت و تاکیدات آموزه‌های دینی دانست و این عمل را مایه سلامتی، نشاط و تندرستی بیشتر اهداکنندگان خون دانست.

وی حداقل خون‌دهی اهداکنندگان مستمر خون در نیشابور را دو برای هر نفر در سال دو بار و بیشتر ذکر کرد.

کد خبر 1104995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha