۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۱:۴۹

مصباحی مقدم:شیوه مدیریت بانک مرکزی دلیل بازار کاذب ارز است

مصباحی مقدم:شیوه مدیریت بانک مرکزی دلیل بازار کاذب ارز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت ارز در کشور صرفا به دلیل عوامل داخلی است، گفت: نحوه مدیریت بانک مرکزی و اشتباه این بانک در توزیع ارز اشتهای کاذب بوجود آورد و موجب ورود دلال ها به بازار شد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت ارز در کشور و افزایش قیمت آن اظهار داشت: این مسئله برای شخص من تا حدودی ابهام دارد.

وی افزود: پیش از این تحلیلی که از این موضوع داشتم این بود که این افزایش قیمت بر اثر عوامل داخلی و خارجی بوده است اما هم اکنون متوجه شدم این تحلیل درست نبوده و افزایش قیمت ارز صرفا به دلیل عامل داخلی بوده است.
 
نماینده تهران در مجلس گفت: معتقدم اشتباه بانک مرکزی در توزیع ارز به نحوی که چند روز روال همیشگی توزیع را انجام نداد و دریغ کرد اشتهای کاذب بوجود آورد و هم اکنون از پس آن به خوبی بر نمی آید.
 
وی گفت: علت هم آن است که در اثر این اشتهای کاذب دلال ها وارد شدند و تقاضای کاذب ایجاد کردند. این تقاضایی که هم اکنون شاهد آن هستیم واقعی نیست همچنین ناشی از سفرهای خارجی یا تقاضای واردات کالا و سرمایه هم نیست بلکه عده ای دلال به نیت ذخیره ارز و به امید افزایش قیمت آن متقاضی خرید ارز شده اند.
 
رئیس کمیسیون ویژه مجلس خاطر نشان کرد: خبری که از ذخایر ارزی بانک مرکزی وجود دارد حکایت از غنی بودن این ذخایر دارد و مشکلی از جهت تامین نیازهای ارزی بازار وجود ندارد و بانک مرکزی می تواند به خوبی بازار را مدیریت کند.
 
مصباحی مقدم گفت: متاسفانه افزایش قیمت ارز بر روی همه کالاها و خدمات تاثیرگذار است و بانک مرکزی باید با مدیریت درست جلوی این افزایش قیمت کاذب را بگیرد و با سهل انگاری موجب افزایش قیمت کاذب نشود.
 
وی در خصوص تصمیم فروش ارز از سوی صرافی ها نیز گفت: این تصمیم صرفا برای حذف دلالان است،  که امیدوارم واقعا به نتیجه مطلوب برسد.
 
 
کد خبر 1170068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha