۵ بهمن ۱۳۸۹، ۱۱:۵۶

حضور گیلیام ، لوکونت و تروئیبا در جشنواره انیمیشن لیون

حضور گیلیام ، لوکونت و تروئیبا در جشنواره انیمیشن لیون

سه فیلمساز نامدار اروپایی در جشنواره انیمیشن " کارتون"شرکت می‌کنند.

به گزارش مهر از پایگاه اینترنتی سینمای اروپا، تری گیلیام انگلیسی ، پاتریس لوکونت فرانسوی و فرناندو تروئیبای اسپانیایی در نخستین دوره جشنواره انیمیشن " کارتون" در ماه مارس حضور می یابند.

گیلیام با انیمیشن فوتوریستی "1884" به کارگردانی تیم اولایو به جشنواره می‌آید و گیلیام تهیه کننده این انیمیشن است.

پاتریس لوکونت که با فیلم‌هایش در اروپا چهره‌ای شناخته شده به شمار می‌رود این بار با کارگردانی انیمیشن " فروشگاه خودکشی" تجربه‌ای تازه را از سر گذرانده است.این کارتون دو بعدی که از کتاب‌های مصور فرانسوی اقتباس شده ، چندی پیش در جشنواره انیمیشن انسی برنده جایزه شده بود.

فرناندو تروئیبا هم با انیمیشن " چیکو و ریتا" راهی جشنواره کارتون شده است. فرناندو تروئیبا با همکاری خاویر ماریسکال کارگردانی این انیمیشن کمدی رمانتیک را بر عهده داشته اند." چیکو و ریتا" پیش از این در دو جشنواره تلوراید و تورنتو به نمایش در آمده و مورد استقبال قرار گرفته بودند.

در جشنواره " کارتون" علاوه بر نمایش فیلم‌های انیمیشن ، بازار انیمیشن اورپا و نشست‌های تهیه کنندگان فیلم‌های انیمیشن برگزار می‌شود.

این جشنواره از دوم تا چهارم ماه مارس ( 11 تا 13 اسفند) در شهر لیون پاریس برگزار می‌شود.570 دست اندرکار حوزه انیمیشن مهمان این جشنواره سه روزه هستند و در این مدت نزدیک به 90 فیلم کوتاه و بلند انیمیشن به نمایش در می‌آید. 

کد خبر 1239312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha