۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

در ۸۳ سالگی؛

آواز قوی تری گیلیام/ جانی دپ، درایور و جف بریجز همراهی می‌کنند

آواز قوی تری گیلیام/ جانی دپ، درایور و جف بریجز همراهی می‌کنند

«کارناوال در پایان روزها» به کارگردانی تری گیلیام با بازی جانی دپ، آدام درایور، جف بریجز و جیسون موموآ ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، تری گیلیام در تلاش برای تامین مالی چند پروژه اخیرش آنقدر سختی کشیده که به بازنشستگی اشاره کرده است. با این حال گفته شده این کارگردان قرار است یک فیلم جدید و شاید فیلم نهایی‌اش را با عنوان «کارناوال در پایان روزها» کارگردانی کند.

گفته شده جانی دپ نقش شیطان را در «کارناوال در پایان روزها» بازی خواهد کرد و اکنون افزوده شده که جف بریجز، آدام درایور و جیسون موموآ هم به وی پیوسته‌اند.

گیلیام می‌گوید شروع تولید فیلمش ژانویه ۲۰۲۵ خواهد بود.

وی گفت: ما در حال تلاش برای تعیین دقیق زمان و مکان انجام کار هستیم. در حال حاضر، فیلمبرداری برای ژانویه برنامه‌ریزی شده و به یک زن برای تکمیل بازیگری نیاز داریم و این پیچیده خواهد بود، زیرا باید واقع بینانه باشد و قرار است بسیار گران تمام شود! خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد، اما فیلمنامه خوبی است.

حضور دپ فرصت بزرگی برای گیلیام ایجاد کرد تا بتواند از طریق اروپا بودجه مورد نظر برای این فیلم را دریافت کند. وی در مصاحبه جدیدش با مجله فرانسوی فاش کرد که بودجه این فیلم حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود.

گیلیام درباره داستان «کارناوال ...» که آن را یک کمدی خوانده، گفت: یک داستان ساده درباره لعنت شدن بشریت برای از بین بردن زمین و باغ‌های زیبایش است.

آخرین باری که گیلیام یک فیلم بلند را کارگردانی کرد، «مردی که دن کیشوت را کشت» در سال ۲۰۱۸ بود که بیش از ۲ دهه سعی داشت آن را بسازد. موفق نشدن تجاری این فیلم دلیلی است که گیلیام نتوانست برای پروژه‌های بعدی خود تولید کننده‌ای پیدا کند. فیلم‌های او در ۲۵ سال گذشته، هم با نقدهای منفی روبه رو شده‌اند و هم از نظر تجاری ناموفق بوده‌اند.

تری گیلیام ۸۳ ساله در سال‌های اوج خود، به‌ویژه زمانی که در حال مبارزه با یونیورسال برای آخرین شاهکار خود «برزیل» سال ۱۹۸۵ بود، چهره‌ای مهم و حیاتی بود. او سازنده فیلم‌های دیگری مانند «مونتی پایتون و جام مقدس»، «ترس و نفرت در لاس‌وگاس» و «۱۲ میمون» بوده است.

کد خبر 6124749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha