۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۱۷:۵۱

استاندارد چای اجباری می شود

استاندارد چای اجباری می شود

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان چای کشور از اجباری شدن این محصول راهبردی براساس مصوبه هیئت دولت در ایران خبر داد.

علی محرر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این سازمان برای تولید برگ سبز چای کیفی و در نهایت تولید چای سیاه دارای استاندارد و با کیفیت برنامه ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته برنامه ها برای تولید چای با کیفیت آغاز شده است به گونه ای که تعدادی از کارخانه های تولید کننده چای خشک نیز توانسته اند گواهینامه ایزو ۹۰۰۰ را دریافت کنند.
 
رئیس سازمان چای کشورگفت: یکی از بزرگترین مشکلات چای ایرانی تولید چای بی کیفیت برای تهیه چای خشک با کیفیت است که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده که تنها برگ سبز کیفی دارای خریدار است، این مشکل نیز تا حدودی رفع شده است.
 
وی ادامه داد: از سال گذشته این سازمان اقدام به خریداری برگ سبز کیفی از چایکاران کرد که بدین ترتیب با تولید چای با کیفیت، محصول خشک تولید شده نیز خوب تولید می شود.
 
محرر تصریح کرد: حدود ۴۰ کارخانه چای خشک کنی تاکنون موفق به دریافت گواهینامه شده اند و تولید کننده چای کیفی هستند.
 
 
چای استاندارد راه خود را به بازارهای حراج و بورس باز می کند
 
وی یادآورشد: تولید بر اساس استاندارد باعث می شود که چای بتواند جای خود را برای ورود به بورس و بازارهای حراج سایر کشورها باز کند.
 
رئیس سازمان چای کشورتاکید کرد: اگر در بازارهای حراج، چای قیمت گذاری شده و این اقدام به صورت عادلانه و متناسب با قیمتهای جهانی عرضه شود، چای ایرانی نیز جایگاه مناسب خود را خواهد یافت.
 
وی اظهار داشت: چای تنها در استانهای گیلان و مازندران کشت می شود و از آنجایی که بعد از آب، اولین نوشیدنی مصرفی مردم محسوب می شود، بنابراین لازم است اقدامات لازم برای معرفی هرچه بیشتر این محصول فراهم شود.
 
محرر همچنین گفت: چای بدون اسانس از نوشیدنی های کم ضرری است که باید ترویج استفاده از آنها به مردم کشور آموزش داده شود تا به جای مصرف چای های خارجی به چای بی ضرر ایرانی روی آورند.
کد خبر 1293872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha