۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۰۴

آیت‌الله تسخیری:

تقریب مذاهب به معنای شناسایی مشترکات است

تقریب مذاهب به معنای شناسایی مشترکات است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مشترکات بین مسلمانان بسیار زیاد است، افزود: تقریب به معنای ترکیب یا تغییر یک مذهب به مذهب دیگر نیست، تقریب یعنی زمینه‌های مشترک بین مذاهب را شناسایی و آن را گسترش داده و عملی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شیخ علی دیرانی از متفکران برجسته اسلامی استرالیایی یکشنبه 25 اردیبهشت با آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری با اشاره به اینکه استرالیا یک کشور مهاجرپذیر است گفت: ما همواره به دنبال ایجاد یک رابطه فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور استرالیا هستیم که این مقدمه‌ای برای ایجاد یک رابطه سیاسی و اقتصادی است.

دبیرکل مجمع با معرفی اهداف و فعالیتهای مجمع گفت: امروز تقریب بین مسلمانان از اولویت اصلی برخوردار است و باید موانع وحدت را برداریم.

دبیرکل مجمع تصریح کرد: این مجمع در عقلانیت بخشیدن به گفتگوی مذاهب اسلامی و نشر دوستی میان مسلمانان جهان مسئولیت زیادی دارد و امیدواریم همبستگی در راه خدمت به صلح جهانی و خدمت به تمدن فراهم شود.

دکتر شیخ علی دیرانی از متفکران برجسته اسلامی در استرالیا نیز تنوع پیروان مذاهب اسلامی در این کشور را روز افزون توصیف کرد و افزود: از سال 1994 تا به امروز 5 مرکز اسلامی در ملبورن تأسیس شده که بیشتر آنها به زبان عربی است و علاوه بر این، 2 مرکز دیگر برای افغانی‌ها و فلسطینی‌ها دایر شده که بیشتر مخاطبان آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 1312256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha