۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۲۱:۲۷

تحولات پاکستان/

29 کشته در عملیات ارتش / شمار پناهندگان افغان به 1.9 میلیون رسید

29 کشته در عملیات ارتش / شمار پناهندگان افغان به 1.9 میلیون رسید

کشته شدن 25 شبه نظامی و 4 نیروی ارتش در درگیریهای مرز افغانستان و افزایش شمار پناهندگان افغان به 1.9 میلیون نفر از جمله تحولات مربوط به پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، عملیات دو روز گذشته ارتش پاکستان در مناطق قبیله نشین مرز این کشور با افغانستان دهها کشته و زخمی داشته است.

بر این اساس، در این عملیات که در منطقه موسوم به محمد ایجنسی در شمال غرب پاکستان انجام شده دست کم 25 شبه نظامی طالبان کشته اند. یک مقام ارتش پاکستان با اعلام این مطلب از کشته شدن چهار نظامی دولتی و زخمی شدن هشت نفر از آنان در این درگیریها خبر داد.
 
بر این اساس عملیات مذکور با هدف پاکسازی مناطق قبیله نشین از تروریست های طالبان به اجرا در آمده است. طی یک ماه گذشته دست کم 40 نیروی امنیتی و افراد غیرنظامی در حملات طالبان به این منطقه کشته شده اند.
 
در خبر دیگری، کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، پاکستان را پذیرای بیشترین تعداد آوارگان در جهان معرفی کرد. یک مقام این کمیسیون با اعلام این مطلب گفت بیشترین پناهندگان پاکستان را شهروندان افغانی تشکیل می دهند.

بر اساس جدیدترین آمارها، در حال حاضر شمار پناهندگان افغان ساکن پاکستان به 1.9 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که شمار افغانهای پناهنده شده به پاکستان در سال گذشته 1.7 میلیون بوده است.
 
به گفته کمیسیونر سازمان ملل متحد، دولت پاکستان با کمکهای این نهاد توانسته از سال 2002 تا کنون بیش از 3.5 میلیون آواره افغان را به کشورشان بازگرداند.
 
گفتنی است موج پناهنده شدن شهروندان افغانی به پاکستان پس از حمله آمریکا به این کشور در سال 2001 شدت گرفته است.
کد خبر 1339263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha