۲۱ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۳۴

محمدی با مهر عنوان کرد:

تعدد متولی مانعی برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی است

تعدد متولی مانعی برای اجرای  منشور توسعه فرهنگ قرآنی است

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درباره موانع پیشروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: وجود دستگاه‌ها، مدعیان و سلیقه‌های متعدد کار اجرای این منشور را دشوار می‌کند.

حجت الاسلام حمید محمدی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درباره وضعیت اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی به خبرنگار مهر گفت: با ساز و کار فراهم شده اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در وضعیت خوبی قرار دارد و طی دو سالی که از آغاز فعالیت این شورا می گذرد توانسته محوریت خود را برای سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان در سطح کشور مشخص کند.

وی افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکی از شوراهای نمونه تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، چون هم در سیاست گذاری و برنامه ریزی و هم در پشتیبانی‌ برای مسابقات خودش گام های بلندی برداشته است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به تصویب بودجه نیم درصدی برای فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: این مسئله بر اثر فعالیت های این شورا بود. سیاست گذاری و شاخص گذاری کل بودجه بر عهده شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که ارگان اجرایی منشور است.

حجت الاسلام محمدی در ارزیابی عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این مدت گام‌های بلندی برداشته شده است. هرچند به دلیل موانعی که وجود دارد در بخش‌هایی آن طور که باید موفق نبوده ایم.

وی درباره موانع پیشرو اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: وجود دستگاه ها، مدعیان و سلیقه های متعدد کار اجرای این منشور را دشوار می کند. شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه سیاست گذاری های کلان متولی است که با اعضای 19 گانه آن به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور 4 وزیر، نماینده سازمان اوقاف، نمایندگان مجلس، نماینده حوزه علمیه، نماینده مقام معظم رهبری و... فعالیت می کند که این محوریت تثبیت شده است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درباره متولیان اجرایی فعالیت‌های قرآنی گفت: در مقام اجرا سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و... فعالیت می کنند که این تنوع خوب هم هست ولی نباید به معارضه و تقابل بیفتد و باید با هماهنگی و همدلی و همکاری نزدیک برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام محمدی درباره برنامه های پیش روی تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: تولید اسناد راهبردی فعالیت های قرآنی در دست انجام است که مرحله مهمی در تدوین این سند است. در این سند برنامه های حوزه های آموزش عمومی، آموزش عالی و بخش پژوهش و تبلیغ و ترویج مشخص می شود و پس از پایان این مرحله طبق قانون باید در معاونت راهبردی هیئت دولت تصویب شود.

وی درباره زمان اتمام این مرحله گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال آینده برای اینکار فرصت داریم اما تلاش ما این است که تا پایان امسال تمام شود.

کد خبر 1405493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha