۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۵

آیت الله سبحانی:

میلاد پیامبر خاتم (ص) تا روز رستاخیز عید است

میلاد پیامبر خاتم (ص) تا روز رستاخیز عید است

در سالروز میلاد مسعود پیامبر خاتم و فرزند بزرگوارش امام صادق (ع)، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، به تبیین شان حضرت رسول (ص) و اهمیت وجود ایشان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با تاکید بر اینکه هر کجا که از وحدت و یگانگی مسلمانان سخن می آید قرآن آن را می ستاید، افزود: در قرآن آمده است  انما المومنین اخوه" و آنجا که سخن از تفرقه و دوگانگی به میان آمده آن را در کنار بلاهای آسمانی قرار می دهد و می فرماید: " بل هو القادر علی ان یبعث علیکم عذابا من فوقکم او من تحت ارجلکم او یلبسکم شیعا" (انعام: 65) تو گویی گروه گروه شدن یک ملت واحد، هم سنگ فرود آمدن عذاب آسمانی است.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه دیگری می فرماید " و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا". به کار بردن " حبل" در آیه، خالی از پیام نیست و می رساند که ملت متفرق بسان کسی است که در قعر چاه قرار گرفته و مرگ او قطعی است، مگر این که به ریسمان وحدت چنگ بزند و از آن مهلکه نجات یابد.

این مرجع عالیقدر تشیع اظهار داشت: مسلمانان جهان همیشه در میلاد پیامبر خاتم، جشن و سرور برپا می کنند، زیرا قرآن آنان را به گرامی داشت پیامبر دعوت کرده و می فرماید : " فالذین آمنوا به و عزّروه و نصرو و اتبعوا النور الذی انزل معه اولئک هم المفلحون" (اعراف: 157) واژه "غزروه" به معنی تکریم و گرامی داشت پیامبر است و تکریم به صورت های مختلف تحقق می پذیرد و یکی از صور آن، اجتماع با شکوه مسلمانان در روز میلاد همراه با تلاوت آیات نازل در شان و عظمت او است بالاخص اگر با سروده های شاعران سخن ساز همراه گردد و محفل از هر نوع مکروه دور باشد.

وی تصریح کرد: حضرت مسیح اعلام می دارد که روز نزول مائده بر حواریون تا روز رستاخیز روز عید است زیرا خداوند آن روز، حواریون را با مائده آسمانی مفتخر ساخت چنانکه "قال عیسی ابن مریم اللهم ربنا انزل علینا مائده من السماء تکون لنا عیدا  لاولنا و آخرنا و آیه منک و ارزقنا و انت خیر الرازقین" (مائده 114).

آیت الله سبحانی افزود: جایی که نزول مائده آسمانی که فقط شکم ها را سیر می کند، سبب می شود که پیامبر خدا، آن را تا روز رستاخیز روز عید اعلام کند. طبعا میلاد باهرالنور پیامبر خاتم که خردها و انسان را تا روز رستاخیز هدایت می کند باید روز عید اعلام گردد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اجتماع و گردآمدن در میلاد او نه تنها بدعت نیست بلکه به حکم قرآن، سنت است و کاملا با اصول اسلام همراه می باشد.

کد خبر 1531402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha