۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷

بنی‌احمدی به مهر خبر داد:

حضور یک میلیون زائر در امامزاده های البرز/ثبت 4 موقوفه جدید

حضور یک میلیون زائر در امامزاده های البرز/ثبت 4 موقوفه جدید

کزج - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری بیش از یک میلیون نفر زائر در امامزاده های استان حضور پیدا کردند و در روزهای آغازین سال نیز چهار موقوفه جدید به ثبت رسید.

حجت الاسلام  ابوالفضل بنی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از وقف چهار موقوفه جدید در استان البرز خبر داد و افزود: این موقوفا در اولین روزهای سال 1391 انجام شده است.

وی ادامه داد : واقف این موقوفات حجت الاسلام والمسلمین انصاری است که با نیات مختلف اقدام به وقف کرده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز : تاکید کرد : این موقوفات شامل 2800 متر زمین برای استفاده برای تصفیه خانه آبرسانی دهقانویلا و تاسیس موسسه فرهنگی هنری ، 1008 متر و 820 متر ملک  برای  درمانگاه امام حسن مجتبی(ع) و 1000 متر زمین با منزل مسکونی برای مسجد امام حسن مجتبی(ع) و با نیات ترویج اسلام ناب محمدی وقف شده است.

 بنی احمدی ضمن اشاره به دیدار مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه با مقام معظم رهبری در اسفند ماه 1390  و تاکید معظم له مبنی بر عمل امینانه نسبت به موقوفات گفت : موقوفه امانتی است از جانب واقف خیر اندیش در دست متولی ،لذا متولی با انجام امور بر طبق نیت واقف اقدام به حفظ امانت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم در سال جدید شاهد رشد در زمینه موقوفات و وقفهای جدید باشیم.

گفتنی است این موقوفات در شهرستان کرج و در منطقه دهقانویلا واقع شده است.

وی همچنین اظهار داشت : در هفت روز اول سال نو مراسم عقد ازدواج  تعداد 5 زوج جوان در اتاق پیوندهای آسمانی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد.

وی  افزود : از این تعداد 4 عقد با مهریه 114 سکه بهار آزادی و یک عقد با مهریه 14 سکه بهار آزادی بوده است.

بنی احمدی گفت: از زمان افتتاح اتاق پیوندهای آسمانی  در آستان امامزاده حسن(ع)  تا به امروز بیش از 220 عقد ازدواج منعقد شده است که از این بین حدود 50 درصد با مهریه 14 سکه بهار آزادی بوده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ازحضور بیش از یک میلیون نفر زائر در امامزادگان استان البرز طی نوروز 1391  خبر داد و افزود : در راستای  اجرای طرح سراسری آرامش بهاری در که در 31 امامزاده سطح استان برگزار  شد این تعداد زائر حضور پیدا کردند که آمار بسیار قابل توجهی است.

وی تاکید  کرد:  حضور مردم در امامزادگان نشان دهنده ارادت ایشان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  است و در حقیقت امامزادگان ملجا و پناه مردم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد : طرح آرامش بهاری در استان البرز از 28 اسفند 90 آغاز و تا 14 فروردین 91 ادامه یافت.

وی افزود:  مراسم ویژه تحویل سال در تعداد 31 بقعه متبرکه با برنامه های متنوع شامل : قرائت قران ،سخنرانی، قرائت زیارت آل یاسین و قرائت زیارت عاشورا  در فضایی آکنده از معنویت و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) برگزار شد.
 
گفتنی است طرح آرامش بهاری با ابتکار سازمان اوقاف و امور خیریه در بیش از 2000 بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 1568936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha