۱۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۱۰

مهر خبر می دهد ؛

آغاز مذاکرات نفتی ایران- روسیه/ نشست "قلعه‌بانی- بلنکی" در مسکو

آغاز مذاکرات نفتی ایران- روسیه/ نشست "قلعه‌بانی- بلنکی" در مسکو

همزمان با سفر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به مسکو، دور جدید مذاکرات نفتی ایران و روسیه با محور توسعه همکاری‌های دو جانبه در صنایع نفت و گاز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قلعه‌بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران روز گذشته به منظور شرکت در همایش بین‌المللی انرژی روسیه به مسکو سفر کرده است.

پیش بینی می شود در این همایش بین‌المللی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران سیاست‌های وزارت نفت در قبال امنیت انرژی جهانی را تشریح کند.
 
همچنین در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی انرژی مسکو، قلعه بانی معاون وزیر نفت ایران با "دان بلنکی" یکی از معاونان وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرده است.
 
گفته می شود محور اصلی این گفتگوی نفتی ایران و روسیه توسعه همکاری‌های جدید انرژی دو کشور به ویژه در حوزه نفت و گاز، بررسی آخرین تحولات بازار جهانی انرژی و احتمال مشارکت یک شرکت نفت دولتی روسیه در برخی از طرحهای توسعه‌ای صنعت نفت ایران است.
 
در همین حال خبرگزاری اینتر فاکس امروز از مذاکرات نفتی ایران و روسیه به منظور مشارکت شرکت " زاروبژ نفت" در برخی از طرحهای نفتی ایران خبر داده است.
 
شرکت دولتی روسی زاروبژ نفت تابستان سال 1389 یک یادداشت تفاهم برای همکاری با ایران امضا کرده بود که امکان مشارکت در طرح‌های اکتشافی حوزه نفت و گاز ایران فراهم می شود.
 
در همین حال پیشتر یوینی فشنکو یک مسئول بخش بین‌الملل شرکت دولتی زاروبژنفت با اشاره به آمادگی شرکت زاروبژنفت روسیه برای مشارکت در طرحهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ایران، گفته بود: به زودی دفتر نمایندگی زاروبژنفت روسیه به طور رسمی در تهران گشایش می یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه شرکت زاروبژنفت روسی در بخشهای اکتشاف، حفاری، استخراج، طراحی پالایشگاه و پالایش نفت آماده همکاری با وزارت نفت ایران است، تصریح کرد: همچنین گفتگو و مذاکراتی با طرفهای ایرانی برای دور زدن تحریمهای بین المللی علیه صنعت نفت ایران انجام شده است.
 
به گفته مسئول بخش بین الملل شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه بر این اساس تأمین قطعات و منابع مالی مورد نیاز برای فعالیتهای شرکتهای روسی در صنعت نفت ایران در دستور کار قرار گرفته است.
 
در همین حال تیر ماه دوسال گذشته شرکت "زاروبژنفت " روسیه خواستار امضای قرارداد انجام امور اکتشافی در منطقه جنوبی دریای خزر با ایران شده و اعلام کرده بود: پیش بینی می شود به زودی توافق نهایی با طرف ایرانی برای امضای این قرارداد انجام شود.
کد خبر 1569985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha