۲۰ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶

قصاع در گفتگو با مهر:

بخش سوم از مجلدات «نبرد هیولاها» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

بخش سوم از مجلدات «نبرد هیولاها» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

جلدهای 13 تا 18 از مجموعه علمی ـ تخیلی «نبرد هیولاها» با ترجمه محمد قصاع در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

محمد قصاع، مترجم مجموعه پرفروش «نبرد هیولاها» از عرضه جدیدترین جلدهای این مجموعه در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: تاکنون 13 جلد از این مجموعه علمی - تخیلی به چاپ رسیده و جلدهای 13 تا 18 هم به عنوان تازه‌ترین جلدهای این مجموعه در کنار جلدهای قبلی توسط انتشارات قدیانی در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: البته من تا جلد 54 را ترجمه و تحویل ناشر داده‌ام که به مرور و 6 جلد 6 جلد منتشر خواهد شد. همچنین ترجمه 6 جلد پایانی هم دست من است که با توجه به اینکه پس از ترجمه 54 جلد نسبت به شیوه نگارش نویسندگان شناخت پیدا کرده‌ام، ترجمه جلدهای پایانی کمتر از دو ماه وقت خواهد گرفت.

مترجم «محافظان کهکشان‌ها» نوشته لوئیز لارنس با اشاره به اینکه چهار جلد از مجموعه‌ای مرتبط با «نبرد هیولاها» را در دست ترجمه دارد، بیان کرد: ماجرای نبرد هیولاها در سرزمینی به نام آوانتیا می‌گذرد که این چهار جلد به نوعی پیشینه این سرزمین و هیولاها و قهرمان‌هایش را معرفی می‌کند.

قصاع در پایان گفت: مجموعه «نبرد هیولاها» را مجموعه‌ای از نویسندگان اروپایی برای کودکان و نوجوانان می‌نویسند که با نام مستعار آدام بلید منتشر می‌‌شود. داستان‌های مجموعه‌ «نبرد هیولاها» که عنوان اصلی‌شان Beast Quest است، در سرزمینی خیالی به نام «آوانتیا» اتفاق می‌افتند که جادوگری خوب به نام «آدورو» در آن زندگی می‌کند. 6 هیولا (اژدهای آتش، مار دریایی، غول کوهستان‌، مرد اسبی‌، هیولای برفی و پرنده‌ آتشین) از این سرزمین دفاع می‌کنند، اما به یک‌باره آوانتیا دچار خطر می‌شود و هیولاها که با طلسم مالول ـ جادوگر تاریکی ـ وحشی شده‌اند، سرزمینی را که روزگاری از آن حفاظت می‌کردند، نابود می‌کنند. البته پسری که یک قهرمان استثنایی است، مبارزه و نبردی بزرگ را بر عهده می‌گیرد، هیولاها را از نفرین آزاد می‌کند و سرزمین آوانتیا را نجات می‌دهد.

عنوان‌های جدید این مجموعه که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند، شامل «استینگ، مرد عقربی»، «کیمون، سگ شکاری»، «اُسکور، اسب بال دار»، «تاسک، ماموت نیرومند»، «تورگور، مرد گاوی» و «نارگا، هیولای دریایی» است.

کد خبر 1571294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha