۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۳۹

گنعجعلیان در گفتگو با مهر:

کانون پرورشی به یاری کتابخانه «فاطمه‌ها» می‌‌شتابد

کانون پرورشی به یاری کتابخانه «فاطمه‌ها» می‌‌شتابد

کتابخانه «فاطمه‌ها» کوچک‌ترین کتابخانه ایران با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به یک قفسه حاوی هزار عنوان کتاب تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجعلیخان حاکمی، مدیر کانون استان کرمان با اعلام این خبر گفت: مربیان کانون کهنوج و یک مربی سیار این منطقه به زودی به روستای «دهکهان» از توابع شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان اعزام می‌شوند تا فضای این کتابخانه را متناسب با فضاسازی‌های مراکز کانون تزیین و در عین حال این سه دختر موسس کتابخانه را در حد ممکن با شیوه‌های کتابداری آشنا کنند.

«فاطمه‌ها»، نام کوچک‌ترین کتابخانه ایران است که از 2 سال قبل با همت سه دختر بچه 11 ساله - که از قضا نام هر سه فاطمه است - در اتاقی به مساحت 9 متر مربع تاسیس شده است.

به تازگی گروه فرهنگ و ادب خبرگزاری مهر با انتشار مجموعه گزارش‌هایی، مشکلات این کتابخانه کوچک را بازتاب داده و عنوان کرد که این کتابخانه پس از دو سال هنوز از امکانات مناسبی برای چینش کتاب برخوردار نیست و برای اعضایش نه کتاب مناسبی دارد، نه ساختمان و نه قفسه‌ای.

این سه دختر دانش‌آموز، کتابخانه را با حدود 40 عنوان کتاب اهدایی و سه عضو تاسیس کردند، ولی اکنون این کتابخانه صاحب 112 عضو و 4 هزار عنوان کتاب است.

اکنون مسعود گنجعلیخان حاکمی مدیر کانون استان کرمان علاوه بر اینکه وعده کرد به وضعیت این کتابخانه رسیدگی کند در عین حال گفت: این خدمات تنها به آن روستا محدود نخواهد شد و سعی می‌کنیم تا روستاهای دیگر آن منطقه را نیز زیر پوشش خدمات کتابخانه سیار روستایی کانون قرار بدهیم.

به گفته وی هزار جلد کتاب کودک و نوجوان، (اهدایی کانون) همراه با یک قفسه تا چهارم اردیبهشت در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

این مدیر فرهنگی هدف از این اقدام را ترویج کتاب و کتابخوانی در میان اقشار جامعه و در راستای پاسخ به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نهضت مطالعه در کشور عنوان کرد.

گنجعلیخان حاکمی یادآور شد که با توجه به رسالت کانون در این زمینه ما تلاش می‌کنیم فرهنگ مطالعه را در دورترین نقاط شهرها و روستاهای استان در میان مردم ترویج کنیم و استاندار کرمان نیز در جلسات برنامه ریزی نهضت مطالعه، بر این مهم تاکید داشتند.

کانون استان کرمان هم اکنون دارای 32 مرکز فرهنگی، هنری ثابت، 5 مرکز سیار و دو کتابخانه پستی است.

کد خبر 1579216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha