۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸

لیگ برتر بسکتبال/

فینال متفاوت پس از سه سال متوالی/ دوئل مهرام و پتروشیمی برای قهرمانی

فینال متفاوت پس از سه سال متوالی/ دوئل مهرام و پتروشیمی برای قهرمانی

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور از روز دوشنبه وارد مرحله نهایی می‌شود تا مشخص شود این بار از میان تیم‎های مدعی کدام یک برنده جام قهرمانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر،" به اندازه خود برای قهرمانی شانس داریم فقط اینکه بازیکنان باید در کنار مسائل فنی از نظر روحی و روانی نیز ایده آل ترین شرایط را پیدا کنند و با خودباوری کامل این مرحله از مسابقات را برگزار کنند". این بخشی از صحبت‎های مهران شاهین طبع است که تجربه‎اش از حضور در فینال لیگ بسکتبال به یک سال اخیر باز می‎گردد اما تیمش فاقد چنین تجربه‎ای است.

مهران شاهین طبع سال گذشته با مهرام در مسابقات بسکتبال لیگ برتر شرکت کرد و با این تیم به مرحله نهایی رقابت‎ها رسید و در نهایت هم قهرمان شد اما این مربی امسال با پتروشیمی موفق به حضور در این مرحله از مسابقات شده است. تیمی که حداقل طی سه سال گذشته نقشی در برگزاری دیدارهای نهایی نداشت اما امسال با حضورش در این مرحله سنت فینال را شکست!

طی سه سال گذشته مهرام و ذوب آهن همواره برگزارکننده دیدارهای نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر بودند اما امسال راهیابی پتروشیمی به این مرحله سنت فینال تکراری در لیگ بسکتبال را شکست. این تیم از آغاز مرحله پلی‎آف تا رسیدن به فینال هشت بازی برگزار کرد تا بتواند صنایع پتروشیمی ( سه بازی) و فولاد ماهان (پنج بازی) را از پیش رو بردارد و  فینالیست شود.

از حیث برگزاری تعداد بازی، پتروشیمی راه سخت تری را تا رسیدن به فینال طی کرده است. این تیم که طی سه سال گذشته نتوانسته بود از مرحله رده بندی بالاتر بیاید، در هر یک ازمراحل پلی‎آف حداکثر تعداد بازی پیش بینی شده را برگزار کرد تا بتواند بالاخره فینالیست شود در حالیکه مهرام خیلی زودتر از فینالیست شد.

مهرام در کل با برگزاری پنج دیدار برابر تیم‎های شهرداری گرگان (دو بازی) و دانشگاه آزاد (سه بازی) به مرحله نهایی رسید و خود را آماده دفاع از عنوان قهرمانی‎های متوالی‏اش در لیگ برتر بسکتبال کرد. این تیم طی چهار سال گذشته قهرمان مسابقات بسکتبال لیگ برتر شده بود.  

مصطفی هاشمی که در سه قهرمانی اول این تیم نقش داشت، امسال باید تیمش را برای مقابله با تیمی آماده کند که سال گذشته هدایت آن را بر عهده داشت و سرمربی آن مربی تیم فعلی‎اش بود! شاهین طبع و هاشمی که همیشه رقیب یکدیگر در مسابقات باشگاهی ایران بوده‎اند، سال گذشته به ترتیب با تیم‏های مهرام و پتروشیمی قهرمان و سوم لیگ ایران شدند و امسال باید دید جابه جایی این دو مربی در این دو تیم چه سرنوشتی را برای تیم‏های آنها رقم خواهد زد.  مهرام به پنجمین قهرمانی متوالی دست می یاد یا اینکه پتروشیمی طلسم شکنی می‎کند؟

رده‎بندی جدید در لیگ بسکتبال!
علاوه بر اینکه امسال لیگ برتر بسکتبال شاهد یک فینال جدید است، دیدار رده بندی نیز کالا متفاوت از همیشه برگزار می‎شود. سال گذشته پتروشیمی بندرامام برای سومین سال متوالی به دیدار رده بندی رسید و توزین الکتریک را برای عنوان سومی پیش رو داشت. دوسال پیش از آن هم صبامهر حریف پتروشیمی در دیدارهای رده ‎بندی بود اما امسال هیچ یک از این تیم‎ها در مرحله رده‏بندی نیستند تا این مرحله هم کاملا جدید برگزار شود.

فولاد ماهان و دانشگاه آزاد تیم‎های برگزارکننده مرحله رده‎بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر هستند. فولادماهان در نخستین سال لیگ برتری شدنش به این مرحله از مسابقات رسیده است و دانشگاه آزاد هم از ادوار حضور در رقابت‎‏های باشگاهی تجربه زیادی از این مرحله ندارد.

مرحله فینال و رده‎بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور بر خلاف برنامه اولیه که قرار بود 4 از 7 برگزار شود؛ به صورت 3 از 5 برگزار خواهد شد. دو دیدار نخست این مرحله از رقابت‎ها به صورت متوالی در بندرامام و اصفهان برگزار می‎شود. برنامه کامل دیدارهای مرحله فینال و رده بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور به شرح زیر است: 

دوشنبه 25/2/91

دیدار اول فینال
* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

دیدار اول رده‌بندی
* فولاد ماهان اصفهان - دانشگاه آزاد تهران (ساعت 17 - سالن مخابرات اصفهان)

سه شنبه 26/2/91

دیدار دوم فینال
* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

دیدار دوم رده‎بندی
* فولاد ماهان اصفهان - دانشگاه آزاد تهران (ساعت 17 - سالن مخابرات اصفهان)

دوشنبه 1/3/91

دیدار سوم فینال
* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 17 - تالار بسکتبال آزادی)

دیدار سوم رده بندی
* دانشگاه آزاد تهران - فولاد ماهان اصفهان (ساعت 15 - تالار بسکتبال آزادی)

در صورت نیاز به برگزاری دیدار چهارم، این دیدارها سه شنبه دوم خردادماه برگزار می‎شود.

کد خبر 1599719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha