۲۹ تیر ۱۳۹۱، ۶:۵۶

بازتاب گزارش مهر/

شهرک صنعتی پایتخت به استان تهران ملحق می شود/ وعده جدید استاندار

شهرک صنعتی پایتخت به استان تهران ملحق می شود/ وعده جدید استاندار

پاکدشت - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت گفت: استاندار تهران پس از اطلاع به اینجانب، ترکی معاون برنامه ریزی و محمودی معاون امور عمرانی استانداری را موظف کرد تا موضوع الحاق مجدد شهرک صنعتی پایتخت به شهرستان پاکدشت و استان تهران را پیگیری و احیا کنند.

حجت الاسلام حسن لزومی در پی انعکاس مشکل دو استانی بودن شهرک صنعتی پایتخت در خبرگزاری مهر و طومار تولیدکنندگان این شهرک که در همین خبرگزاری انعکاس یافت، به خبرنگار مهر گفت: الحاق شهرک پایتخت به شهرستان پاکدشت، منافع زیادی برای این منطقه صنعتی دارد ولی منافع الحاق به استان تهران برای کارفرمایان و صاحبان صنایع، خیلی بیشتر از منافعی است که برای شهرستان تصور می شود.

منطقی بودن نسبت به بحث صنعت این است که منطقه ای فکر نشود

وی افزود: بحث اقتصاد و صنعت بحثی نیست که بتوان منطقه ای روی آن فکر کرد و تصمیم گرفت و منطقی بودن نسبت به بحث صنعت این است که منطقه ای فکر نشود و کشوری باید فکر شود.

امام جمعه پاکدشت اضافه کرد: قابل قبول نیست که ورود و خروج مواد اولیه و دهها کاری که کارخانه دار در حال انجام آن است مانند امور بانکی و ...  با سختی انجام شود.

وی تصریح کرد: اساساً سیاست در حکومت اسلامی این است که مسئولان حتی مسیر حرکت کارفرمایان را به حداقل برسانند اما متأسفانه در این شهرک صنعتی، مسیر صاحبان صنایع تا سمنان یا گرمسار، مسیری سخت و طاقت فرساست.

تقاضای صنعتگران شهرک پایتخت در کمترین فرصت به اطلاع وزیر صنعت رسیده و پیگیری می شود

حجت الاسلام لزومی ادامه داد: آنچه که از دست مسئولان پاکدشت بر می آید این است که تقاضا و نامه های صاحبان صنایع شهرک صنعتی پایتخت به صورت کتبی و در کمترین فرصت به اطلاع و نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برسد و پیگیری نیز خواهد شد.

وی تأکید کرد: تعللی که صورت گرفته و بلاتکلیفی صنعتگران باید مورد توجه مسئولان هر دو استان قرار گیرد؛ طبیعی است که استاندار و مسئولان سمنان حاضر نیستند منافعشان به خطر بیفتد و نمی خواهند به سادگی این شهرک مهم صنعتی را از دست بدهند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت افزود: استاندار تهران نیز آنقدر مشغله و گرفتاری دارد که پس از اطلاع دادن اینجانب، تصمیم گرفته شد تا نعمت الله ترکی معاونت برنامه ریزی و محمدرضا محمودی معاون امور عمرانی استانداری تهران این موضوع را پیگیری کنند و به این ترتیب، موضوع الحاق مجدد شهرک صنعتی پایتخت به شهرستان پاکدشت و استان تهران دوباره احیا می شود.

از زمان آمدن رئیس جمهور در سال 1388تا امروز، این مسئله فراموش شده بود

وی تأکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که از زمان آمدن رئیس جمهور در سال 1388 تا امروز، این مسئله فراموش شده بود و هیچ کدام از دو طرف فعال نبودند؛ استان تهران فعال نبوده و متأسفانه استان سمنان فعالتر بوده است و به نظر می رسد که این مورد برای تهران مهم نبوده است چرا که شهرکهای صنعتی به حد زیادی دارد و حتی فرصت جمع و جور کردن آنها را ندارد.

حجت الاسلام لزومی ادامه داد: آنچه که عقل می پسندد باید رعایت شود؛ در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) منافع سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید در نظر گرفته شود؛ اگر منافع صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک در این است که زیر نظر استان تهران باشد، باید به سرعت در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی افزود: مدیران شهرک صنعتی نیز باید تصمیمات عادلانه و عاقلانه ای را بگیرند و با در نظر گرفتن منافع ملی و استانی خواسته هایشان را بگویند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت گفت: وظیفه امام جمعه، نماینده شهرستان و فرماندار است که برابر حق و قانون، پیگیر مشکلات این شهرک صنعتی باشند.

مسئولان حق فخرفروشی و تقسیم کردن بر اساس منافع اقتصادی خودشان را ندارند

وی اضافه کرد: مسئولان در هر کجای کشور باشند، نوکر و خدمتگزار مردم هستند؛ مسئولان حق فخرفروشی و تقسیم کردن بر اساس منافع اقتصادی خودشان را ندارند؛ حق با مردم است، حق با کسانی است که سرمایه و وقتشان را در طبق اخلاص گذشته اند و تمام مشکلات را تحمل می کنند تا تولید ملی را رونق دهند.

امام جمعه پاکدشت بیان داشت: کسانی که در این شهرک صنعتی و در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش می کنند باید بدانند که نظام و رهبری و تمام مسئولان کشور قدردان و دعاگوی آنها هستند، دولت نیز باید خدمتگزار آنها باشد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران با هر رقم ریالی و ارزی و هر مقدار فضا که آمده اند تفاوتی نمی کند و مسئولان باید برای کاهش مشکلات آنها تلاش کنند؛ کسی که کارخانه ای ولو کوچک دایر کرده و چند نفر - حتی 20 نفر - را تحت پوشش گرفته، برای حمایت از دولت و نظام اقتصادی کشور آمده و دولت نیز باید قدردان و حامی او باشد.

موافقت با تغییر نام شهرک صنعتی علی آباد به پایتخت، یعنی اینکه شهرک در محدوده استان تهران است

گفتنی است، در پی انعکاس مشکلات دو استانی بودن شهرک صنعتی پایتخت، نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت در جمع صاحبان صنایع این شهرک صنعتی حاضر شد و گفت: وقتی شرکت شهرکهای صنعتی ایران و ثبت اسناد با تغییر نام شهرک صنعتی علی آباد به پایتخت موافقت کرده، یعنی این شهرک در محدوده استان تهران است.

وی ادامه داد: امام جمعه و مسئولان شهرستان پاکدشت در کمتر از یک هفته، نامه ها و تقاضاهای شما را با توجیه های شفاهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع می دهند تا با همکاری وزارت کشور، بودن این شهرک در محدوده حریم استان تهران و شهرستان پاکدشت ابلاغ شود.

حجت الاسلام لزومی تصریح کرد: پس از ابلاغ وزیر کشور به استاندار تهران، قضایا حل و فصل می شود تا شهرک صنعتی پایتخت باز هم در حریم استان تهران قرار گیرد.

وعده جدید استاندار تهران برای الحاق شهرک صنعتی پایتخت به استان تهران

مرتضی تمدن، استاندار تهران در همان روز در پاسخ به درخواست تلفنی امام جمعه پاکدشت که در جمع صاحبان صنایع و هیئت امنای شهرک صنعتی پایتخت حضور داشت، خطاب به نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت و صنعتگران گفت: تحت پوشش استان تهران قرار می گیرید، ناراحت نباشید؛ شهرک صنعتی به زودی به این استان ملحق می شود، نگران نباشید.

حجت الاسلام لزومی در ادامه خواستار شد تا فرماندار پاکدشت توجه بیشتر و پیگیریهای لازم برای امور این شهرک صنعتی داشته باشد.

شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد سابق) بیش از 20 سال است تأسیس شده و اولین شهرک صنعتی استان تهران در 45 کیلومتری جاده خاوران تهران محسوب می شود که سالهاست در مرز دو استان، سرگردان میان تهران و سمنان است.

عملیات اجرایی شهرک صنعتی علی آباد در سال 1370 در زمینی به مساحت 669 هکتار شروع شده و اشتغال و فعالیت واحدهای صنعتی این شهرک تا اول خرداد 91 به این صورت اعلام شده است: تعداد کل قراردادها 980، تعداد واحدهای فعال 395، تعداد شاغلان فعلی 5213 نفر و تعداد شاغلان در بهره برداری کامل 37 هزار نفر.

صنایع مستقر در شهرک صنعتی پایتخت نیز به تفکیک صنعت عبارتند از: صنایع غذایی، نساجی، فلزی، سلولزی، برق و الکترونیک، شیمیایی، خدمات، کانی غیرفلزی، لاستیک و پلاستیک، برودتی، تجاری، تراشکاری، چوبی، قالبسازی، قطعات خودرو، ریخته گری، شیشه و بلور و صنایع واسطه ای.

زمین های شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد سابق) دارای دو فقره سند مجزا هستند که یکی مربوط به استان سمنان به میزان 240 هکتار توسط اداره ثبت اسناد گرمسار بوده و دیگری مربوط به استان تهران به میزان حدود 100 هکتار توسط اداره ثبت اسناد ورامین است که آن زمان پاکدشت، بخشی از این شهرستان محسوب می شد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در 16 مهرماه 1388 از موافقت ضمنی رئیس جمهور برای الحاق شهرک صنعتی علی آباد به استان تهران در بازدید سرزده وی از این شهرک خبر داد.

در بازدید سرزده رئیس جمهور از شهرک صنعتی علی آباد(16 مهر 1388) فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس، مرتضی تمدن استاندار تهران و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی تهران حضور داشتند و نشانی از مسئولان استان سمنان نبود!

نهم اسفند 1389 نیز که فازهای یک تا 4 گروه کارخانجات شیرین نوین و عملیات اجرایی مجتمع آموزشی این مجموعه تولیدی با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی پایتخت افتتاح شد، علی اکبر محرابیان، وزیر وقت صنایع، در پاسخ به گلایه های تولیدکنندگان، وعده ای برای الحاق شهرک صنعتی پایتخت به استان تهران داد.

اواسط بهمن 1390 نیز شاهین حیدری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران درخصوص تعیین وضعیت الحاق مجدد شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد سابق) به استان تهران اظهار داشت: این مسئله به تأیید رئیس جمهور رسیده و قطعی شده است و با تأیید هیئت دولت، جزو مصوبات سفر چهارم نیز قرار گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 1653223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha