۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

رادمنش عنوان کرد:

رفع نیازهای مددجویان تنها توسط نهادهای حمایتی محقق نمی شود

رفع نیازهای مددجویان تنها توسط نهادهای حمایتی محقق نمی شود

یاسوج – خبرگزاری مهر: دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: رفع نیازهای مددجویان در این استان تنها توسط نهادهای حمایتی محقق نمی شود بلکه به کمک خیرین بیش از پیش نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر پنجشنبه در نشست با خیرین حوزه ایتام استان افزود: عدم تعامل و ناهماهنگی بین موسسات خیریه و نهادهای حمایتی آسیب جدی برای رسیدن به اهداف مورد نظر و مشترک آنها خواهد داشت.

وی بیان کرد: انتظار و درخواست برخی موسسات خیریه در استان همکاری نهادهای حمایتی در زمینه مسائل معنوی و نیروی انسانی است تا با کمک مددکاران اجتماعی در این نهادهای حمایتی نوعی ساماندهی و نظم بخشی نیز در این موسسات غیردولتی حاکم شود.

رادمنش یکی ازآفت‌ها و مشکلات جدی در زمینه جذب کمک‌های خیرین به موسسات خیریه غیردولتی را نوع نگاه و نگرش افراد خیر نسبت به این موسسات دانست و افزود: برخی افراد متمکن و نیکوکار در سطح استان لزوم کمک به افراد یتیم وخانواده‌های نیازمند را تنها در نهادهای حمایتی می‌دانند.

وی عنوان کرد: این درحالی است که هدف و ماهیت کار این نهادها و موسسات خیریه در حقیقت یکی است و هر دویک هدف مشترک که کمک و توانمندسازی افراد یتیم و بی‌سرپرست است را دنبال می‌کنند.

مشاوراستاندار استان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی نیز در این زمینه تعیین کننده است، اظهار داشت: باید بتوان با فرهنگ سازی و تبیین جایگاه و اهداف خیرخواهانه این موسسات زمینه جذب و مشارکت بیشتر خیرین و افراد نیکوکار را نسبت به این مهم جلب کرد.

رادمنش شمار افراد تحت پوشش یکی از این موسسات خیریه در کشور را افزون بر چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و انجام فریضه الهی و نورانی کمک به ایتام و بی سرپرستان از اهداف و سیاست‌های اصلی این نهاد خیریه است.

مشاور استاندار تاکید کرد: سیاست، شعار و رویکرد موسسات خیریه در حقیقیت این است که نگذارد فرد مستعد و خلاق دراین جامعه اسلامی صرفا به خاطر مشکلات مادی و معیشتی از درس و تحصیل و مدرسه بازماند.

وی با بیان اینکه رویکرد این نهادهای خیریه تنها مسائل مادی نیست، بلکه مشاوره و حمایت‌های عاطفی و معنوی نیز در منشور کاری این موسسات وجود دارد، گفت: یکی از این موسسات "بنیاد کودک" است که کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی خود را تا پایان دوره تحصیلات تا مقطع دکترا نیز ار این افراد دریغ نخواهد کرد.

رادمنش تعداد افراد یتیم مستعد وخانوارهای زیر پوشش موسسه خیریه "بنیاد کودک" کهگیلویه وبویراحمد را حدود 70 خانوار عنوان کرد و افزود: تا پایان سال جاری شمار این خانواده‌های تحت حمایت به حدود 120 خانوار خواهد رسید.

کد خبر 1658827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha