رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی:

سامانه نظارتی بروزی در حوزه تشکلهای خیریه و نهادهای وقفی نداریم

سامانه نظارتی بروزی در حوزه تشکلهای خیریه و نهادهای وقفی نداریم

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به اهمیت شفافیت و پاسخگویی در تشکلهای خیریه و نهادهای وقفی، گفت: سامانه نظارتی بروزی در حوزه تشکلهای خیریه ونهادهای وقفی، نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اهمیت شفافیت و پاسخگویی در تشکلهای خیریه و نهادهای وقفی، گفت: علاوه بر خیریه‌ها و مؤسسات مردم نهاد در سیستم دولت نیز باید شفافیت وجود داشته باشد. خیریه‌ها باید اعلام کنند درآمدهایی که دارند چگونه صرف می‌کنند.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: بخشی از بی اعتمادی اجتماعی نشأت گرفته از حکمرانی دولتمردان است، حتی صدا و سیما که متولی کاهش بی اعتمادی در جامعه است متأسفانه در کنار نهادهای مردمی و خیریه نیست. مردم چگونه ثمن های فعال را بشناسند؟ ما هیچ کلاس آموزشی برای مؤسسات خیریه نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای تمام انجمن‌ها و نهادهای خیریه کشور این جلسات آموزشی و اطلاع رسانی برگزار شود، افزود: ما سامانه نظارتی بروز نداریم زمانی با فراخوان چندین هزار خیر حضور پیدا می‌کردند، باید شرایطی فراهم شود تا این رویه حفظ شود.

راستینه تصریح کرد: ممکن است برخی خیریه‌ها کارایی لازم را نداشته باشند، اما قرار نیست همه با یک چوب رانده شوند، باید رصد شود و مراکز خیریه سطح بندی شوند و تفاوت بین اینها قائل شد تا اعتماد به جامعه برگردد.

کد خبر 6258050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha