۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تصویب 56 طرح هادی در مناطق زلزله‌زده/ اجرای طرح هادی در تمام روستاها

تصویب 56 طرح هادی در مناطق زلزله‌زده/ اجرای طرح هادی در تمام روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه از 146 روستا طرح هادی 56 روستا به تصویب رسیده است، گفت: طرح هادی مابقی روستاها هم تاپایان هفته جاری به تصویب می رسد تا ساخت و سازها بر این اساس صورت گیرد.

محمد رضا شاملو در گفتگو با مهر در خصوص اجرای طرح های هادی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، اظهار داشت: حدود 286 روستا در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان آسیب دیدند که پیش از زلزله برای 146 روستا طرح هادی تهیه شده بود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اعزام 38 اکیپ نقشه بردار در این مناطق، بیان کرد: این گروه ها از استان های مجاور آذربایجان به منطقه اعزام شدند تا کار نقشه برداری و تهیه طرح های هادی این روستاها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، طرح هادی 56 روستا در گروه های مختلف کارشناسی به تصویب رسیده است و مابقی روستاها هم در انتظار بررسی و اظهار نظر گروه های کارشناسی هستند که تاپایان هفته جاری به تصویب می رسد.

شاملو با بیان اینکه ساخت وسازها در روستاهای خسارت دیده باید براساس طرح هادی انجام گیرد، گفت: به دلیل شرایط اضطراری این مناطق، مشاوران با سرعت کار را به انجام رساندند تا ساخت و ساز شروع شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در برخی از مناطق ساخت و ساز همزمان با نقشه برداری برای تهیه طرح هادی انجام می گیرد تا سرعت بیشتری در ساخت و ساز داشته باشند یعنی بلافاصله پس از جانمایی، کار ساختمان سازی شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشاوران اعلام کردند که برای تهیه این طرح ها، هزینه ای دریافت نمی کنند، بیان کرد: مابقی کارها هم از سوی بنیاد مسکن در دیگر مناطق انجام می شود.

کد خبر 1686618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha