۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۶

مهاجریان مقدم به مهر خبر داد:

میزان جرائم در شعب تعزیرات حکومتی خراسان شمالی120 درصد افزایش یافت

میزان جرائم در شعب تعزیرات حکومتی خراسان شمالی120 درصد افزایش یافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از افزایش 120 درصدی میزان جرائم و محکومیت متخلفین در شعب تعزیرات حکومتی این استان خبرداد.

سیدمحمد مهدی مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شش ماهه نخست امسال چهار هزار و 263 پرونده در شعب این اداره کل تشکیل و چهارهزار و 25 پرونده پس از رسیدگی و صدور رای مختومه شد.

وی با بیان اینکه متخلفان در پرونده‌های مذکور، 39 میلیارد و 419 میلیون و 785 هزار و 651 ریال جریمه نقدی شده‌اند، افزود: بر این اساس میزان جرائم و محکومیت‌های شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 120 درصدی برخوردار بوده اما میزان ورودی پرونده‌ها به شعب این اداره کل، کاهش 7 درصدی داشته است.

مهاجریان مقدم گرانفروشی و تخلفات صنفی شش ماهه اول امسال را سه هزار و 875 مورد، تخلفات در زمینه بهداشت و درمان را 370 مورد و میزان تخلفات در زمینه قاچاق کالا و ارز را 15 مورد عنوان کرد و گفت: سه هزار و 875 مورد تخلفات صنفی شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتورفروش،عدم رعایت ضوابط و مقررات، عرضه کالاخارج از شبکه، قاچاق کالا بوده است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع این اداره کل با اخلالگران و گرانفروشان تصریح کرد: با اخلالگران اقتصادی و کسانی که از طریق گرانفروشی، کم فروشی، قاچاق کالا و ... در صدد اخلال در وضعیت بازار و احجاف به مردم باشند بر اساس قانون، با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

وی بار دیگر به گرانفروشان و اخلال گران اقتصادی هشدار داد تا با رعایت قانون و مقررات دست از اقدامات نادرست خود بردارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی جرائم نقدی سنگین، نصب پرده تخلف بر سر درب واحد صنفی، تعطیلی واحد متخلف صنفی و لغو پروانه کسب و اعلام از طریق رسانه‌های گروهی را از جمله مجازات‌های تعیین شده در قانون برای برخورد با اخلال گران اقتصادی و گرانفروشان عنوان کرد.

مهاجریان مقدم با بیان اینکه  طرح تشدید نظارت و بازرسی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و واحد بازرسی مجامع امور صنفی و اداره کل تعزیرات همچنان در حال اجراست، از شهروندان استان خواست تا در صورت مشاهده تخلفات اقتصادی مراتب را از طریق تلفن 124 برای پیگیری و برخورد با متخلفین اطلاع دهند.

کد خبر 1706884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha