۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰

از ابتداي امسال؛

انبارداران محتكر خراسان شمالي 1.4 ميليارد ريال جريمه شدند

انبارداران محتكر خراسان شمالي 1.4 ميليارد ريال جريمه شدند

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تاكنون انبارداران محتكر اين استان بيش از يك ميليارد و 400 ميليون ريال جريمه شده اند.

محمدمهدي مهاجريان مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از ابتداي امسال 40 انبار احتكار كالا و داراي موجودي اعلام نشده در خراسان شمالي كشف و صاحبان آنها جريمه شده اند.

او اظهار كرد: صاحبان اين انبارها علاوه بر ملزم شدن به توزيع كالا در شبكه، به پرداخت يك ميليارد و 440 ميليون ريال جريمه نقدي هم محكوم شده اند.

كشف و جريمه 40 كالاي انبار كالا از سوي تعزيرات حكومتي خراسان شمالي در حالي انجام شده كه در اين مد ت 226 انبار کالای احتکار شده، عرضه خارج از شبکه و عدم اطلاع موجودی، اختفا و امتناع از عرضه کالا از متخلفان صنفی و غیر صنفی در شهرستان هاي مختلف اين استان كشف شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در اين باره در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اين مطلب اظهار كرد: از اين انبارها، كالاهايي نظير لوازم خانگي و مواد غذايي شامل برنج، روغن، حبوبات و ... كشف شده است.

مهدی خواجوئی با بيان اين كه براي اين تخلفات احتكار پرونده تشكيل و به تعزيرات حكومتي خراسان شمالي ارجاع شده است، افزود: تاكنون حدود 11 ميليارد ريال جريمه براي صاحبان اين انبارها تعيين شده و با بررسي مابقي پرونده ها، ميزان اين جريمه افزايش نيز مي يابد.

به گفته وي 22 قلم كالا از جمله برنج، روغن، قند و شکر، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ، لبنیات، ماکارونی، حبوبات، چای و ... از جمله كالاهاي اساسي و اولويت دار محسوب مي شوند و صاحبان انبارها بايد ماهانه يك بار موجودي اين كالاها در انبار خود را اعلام كنند.

خواجوئي افزود: البته براي خريد و فروش اين كالاها محدوديتي نيست اما اگر انبارداران اين كالاها را احتكار و يا ميزان واقعي آن را اعلام نكنند، تخلف محسوب شده و با آنها برخورد قانوني مي شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از مردم خواست تا هر گونه تخلف اقتصادي و شكايات خود از عرضه كالاهاي مختلف را به شماره تلفن 124 اين سازمان اعلام كنند.

کد خبر 2194177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha