۲۳ فروردین ۱۳۸۴، ۸:۰۴

رئيس دانشكده علوم قرآني كشور در گفت وگو با "مهر" خبر داد :

دو رشته جديد در مقطع كارشناسي ارشد ايجاد مي شود

دو رشته جديد در مقطع كارشناسي ارشد ايجاد مي شود

در آينده نزديك در دو رشته تفسير و علوم قرآني براي مقطع كارشناسي ارشد دانشجو خواهيم گرفت .

حجت الاسلام گيوي رئيس دانشكده علوم قرآني كشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دين وانيشه "مهر" درمشهد مقدس گفت : با توافقات ضمني كه با وزارت علوم انجام داده ايم براي مقطع كارشناسي ارشد در دو رشته تفسير و علوم قرآني دانشجو خواهيم گرفت.

وي با اشاره به تاسيس دانشكده علوم قرآني در سال 64 در تهران توسط سازمان اوقاف و امور خيريه كشور خاطر نشان كرد : در سال 72 ، 11 نقطه كشور در مقطع كارشناسي در دانشكده هاي علوم قرآني فعاليت خود را ادامه دادند و از مقطع كارداني به كارشناسي ارتقا يافتند.

گيوي در مورد نحوه پذيرش دانشجو در اين مراكز اظهار داشت : در مقطع كارداني و كارشناسي از طريق آزمون سراسري ، دانشجو به تعداد ظرفيت پذيرفته مي شود كه با انجام مصاحبه علمي و شفاهي برگزيده مي شوند.

وي با اشاره به وجود دوهزار و 218 دانشجو در مقطع كارشناسي افزود : تا كنون 5 هزار تن از دانشجويان اين دانشكده ها در كشور فارغ التحصيل شده اند.

وي يكي از اهداف تشكيل اين دانشكده هاي علوم قرآني را كمك به آموزش و پرورش براي رفع كمبود دبيران قرآن اعلام كرد و گفت : با تاسيس اين دانشكده ها در كشور كمبود دبير قرآن تا حدود زيادي مرتفع شده ولي مشكل اصلي فارغ التحصيلان ما عدم وجود زمينه استخدام قطعي در آموزش و پرورش است.

اين مقام مسوول افزود : با طرحي كه هم اكنون در مجلس هفتم براي رفع اين مشكل ارائه شده اميد است نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با راي مثبت خود زمينه استخدام قطعي فارغ التحصيلان اين دانشكده ها را فراهم كنند.

حجت الاسلام گيوي در مورد رشته هاي تحصيلي اين دانشكده ها گفت : چهار رشته تفسير قرآن ، علوم قرآن ، تربيت معلم قرآن و رشته علوم و فنون قرائت و تلاوت قرآن كريم تدريس مي شود و دو رشته اخير از سال 80 نيز در مشهد راه اندازي شده و اولين دانشجويان اين رشته ها فارغ التحصيل شده اند.

وي در مورد فراهم كردن زمينه ادامه تحصيل اين دانشجويان در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا خاطر نشان كرد : هدف اوليه اين دانشكده مقطع كارداني بود ولي بعدها به كارشناسي هم رسيديم و در آينده شرايطي فراهم خواهد شد كه دانشجويان مي توانند در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا نيز ارتقا يابند.
کد خبر 170996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha