۱۷ دی ۱۳۹۱، ۹:۴۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

آخرین وضعیت بزرگترین داروسازی خاورمیانه/ مواد اولیه خریداری شد

آخرین وضعیت بزرگترین داروسازی خاورمیانه/ مواد اولیه خریداری شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان از خریداری مواد اولیه کارخانه بایر افلاک ازنا به عنوان بزرگترین کارخانه داروسازی خاورمیانه خبر داد.

حجت الله بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کارخانه بایر افلاک اظهار داشت: تا کنون از دو میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش این واحد صنعتی 1.5 میلیارد آن پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: 500 میلیون تومان دیگر تسهیلات سرمایه در گردش کارخانه بایر افلاک تا پایان هفته جاری پرداخت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به گشایش اعتبار ارزی برای این کارخانه نیز بیان داشت: برای کارخانه بایر افلاک بیش از 7.5 میلیون یورو گشایش اعتبار ارزی صورت گرفت است.

بیرانوند با اشاره به خریداری مواد اولیه برای شروع به کار این کارخانه بیان داشت: مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه در مرحله اول از کشور چین خریداری شده است.

وی ادامه داد: این کارخانه طبق زمانبدی پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان به وضعیت کارخانه آرد استقلال و شیشه لرستان اشاره کرد و افزود: این دو کارخانه به ترتیب به بانکهای کشاورزی و صادرات برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

بنابر این گزارش استان لرستان با دارا بودن کارخانه های داروسازی دامی، گیاهی و انسانی قطب مهم تولید داروی کشور محسوب می شود که این امر حکایت از قابلیت های این استان در زمینه توسعه صنعت داروسازی دارد.

در حال حاضر کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد به عنوان فعالترین کارخانه داروسازی در حوزه صادرات دارویی کشور و لرستان محسوب می شود. از سوی دیگر کارخانه داروسازی داملران بروجرد نیز به عنوان فعال ترین کارخانه داروسازی در حوزه تولید داروهای حیوانی در سطح کشور مطرح است.

شرکت داروسازی اکسیر بروجرد با صادرات سالانه بیش از 20 میلیون دلار دارو در حال حاضر بزرگترین صادر کننده دارو در کشور و تولید کننده انحصاری انسولین در ایران محسوب می شود که حدود 10 درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند.

همچنین علاوه بر این دو کارخانه هم اکنون واحدهای داروسازی دیگری در زمینه تولید داروهای گیاهی در استان فعال هستند. از سوی دیگر عملیات اجرایی چند کارخانه دیگر نیز در استان در حال انجام است.

یکی از صنایع داروسازی "کارخانه بایر افلاک" شهرستان ازنا است که نام و عنوان بزرگترین کارخانه داروسازی خاورمیانه را یدک می کشد، این واحد داروسازی در صورت بهره برداری می تواند صنعت داروی لرستان را بیش از گذشته به شکوفایی برساند.

این در حالیست که به گفته نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی فاز اول این کارخانه که مربوط به داروی حیوانی است در دهه فجر سالجاری افتتاح می شود.

کد خبر 1784282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha