۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۴۰

مهر گزارش می دهد؛

فاز اول بزرگترین داروسازی خاورمیانه مرخص می شود/ یک مسئول ملی برای افتتاح پیدا شد

فاز اول بزرگترین داروسازی خاورمیانه مرخص می شود/ یک مسئول ملی برای افتتاح پیدا شد

ازنا - خبرگزاری مهر: ماجراهای افتتاح فاز نخست بزرگترین داروسازی خاورمیانه تا آنجا رسید که متولیان به دنبال یک مسئول ملی بودند تا این طرح صنعتی را افتتاح کند که به نظر می رسد با دعوت از معاون اول رئیس جمهور، طلسم 15 ماهه این پروژه تا اوایل خردادماه بشکند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه داروسازی دامی بایر افلاک شهرستان ازنا که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در استان لرستان است از حدود یک سال گذشته با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد آماده بهره برداری شده اما با وجود تعیین زمان های مختلف برای افتتاح به بهره برداری نرسید.

اما به نظر می رسد با رفع همه موانع از جمله ورود مواد اولیه و انجام آزمایش های تخصصی و البته دعوت از یک مسئول ملی این پروژه اکنون آماده افتتاح است تا طلسم پانزده ماهه بهره برداری از فاز اول این کارخانه شکسته شود.

4 سال سرمایه گذاری بدون درآمد

مدیر عامل شرکت داروسازی بایرافلاک شهرستان ازنا عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات این کارخانه که با حضور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل دامپزشکی استان لرستان در این شرکت برگزار شد اظهار داشت: پس از چهار سال سرمایه گذاری و هزینه در شرکت داروسازی بایر افلاک هنوز این شرکت درآمدی نداشته است.

موسوی با بیان اینکه بزرگترین لابراتوار کشور در این کارخانه مستقر شده است افزود: 2.5 میلیون یورو برای استقرار لوازم آزمایشگاهی در این کارخانه صرف شده است که امیدواریم این آزمایشگاه در ماه های آینده راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه هشت قلم داروی دامی تولیدی در این کارخانه آزمایش شده است خواستار تسریع در روند آزمایش ها برای بهره برداری از این اقلام دارویی شد.

مدیر عامل شرکت داروسازی بایرافلاک شهرستان ازنا افزود: در صورت آغاز تولید این اقلام دارویی و با توجه به مشکلات بسته بندی پیش بینی می کنیم صادرات این کارخانه از سال آینده آغاز شود.

آماده رفع مشکلات کارخانه داروسازی هستیم

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به تولید ملی و سرمایه گذاری انجام گرفته در این شرکت اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

توکلی با اشاره به راهبردهای نظارتی سازمان دامپزشکی افزود: با حفظ چارچوب های سازمانی آمادگی داریم مشکلات و موانع بهره برداری از این کارخانه را رفع کنیم.

کارخانه دامی داروسازی بایر افلاک اوایل خرداد ماه افتتاح می شود

عباس قائد رحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دوسال گذشته کارخانه داروسازی دامی بایر افلاک از مرحله پیشرفت 50 درصدی به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها در روند بهره برداری از این کارخانه افزود: با وجود همه مشکلات این کارخانه از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده است اما باید هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

قائد رحمت با بیان اینکه این طرح بزرگ و بی نظیر نشان دهنده عزم ملی و توانمندی های درونی است افزود: از معاون اول رئیس جمهور دعوت شده است که برای افتتاح این طرح به لرستان سفر کند.

وی ادامه داد : بر اساس آخرین برنامه ریزی انجام شده این کارخانه در اواخر ماه جاری و حداکثر تا اوایل خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه گذاری 710 میلیارد ریالی در فاز دامی داروسازی بایر افلاک

بنابر این گزارش کارخانجات دارویی بایر افلاک شهرستان ازنا که در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در حال احداث است مشتمل بر هفت کارخانه مختلف بوده که کارخانه تولید داروهای دامی آن آماده بهره برداری است.

این کارخانجات دارویی که به عنوان بزرگترین کارخانه داروسازی کشور و خاورمیانه از آن یاد می شود یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در استان لرستان است که در صورت بهره برداری کامل از آن ها بخشی از معضل بیکاری نیز در شهرستان ازنا رفع خواهد شد.

کارخانه تولید داروهای دامی این مجموعه که پیش از این و در زمان های مختلف وعده افتتاح آن به مردم داده شده بود اکنون به مرحله بهره برداری یکی از خطوط تولید رسیده است و کارخانه تولید داروهای انسانی نیز که بخش دیگری از این هفت کارخانه است دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.

فاز دامی کارخانه بایر افلاک در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی ازنا واقع شده و دارای هفت خط تولید داروهای دامی است که در صورت افتتاح تمامی خطوط 250 قلم داروی دامی تولید خواهد کرد.

در فاز دامی کارخانه داروسازی بایر افلاک 710 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که این حجم از سرمایه گذاری یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در استان لرستان است.

با بهره برداری کامل از کارخانه های تولید داروهای دامی و انسانی می توان شاهد ایجاد 700 شغل به صورت مستقیم در استان باشیم که رقمی قابل توجه است و نقش مهمی در کاهش بیکاری و محرومیت در استان خواهد داشت.

کد خبر 2280631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha