۲۵ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۱۴

هدی حدادی «مامان بوی بیسکوئیت می‌دهد» را نوشت

هدی حدادی «مامان بوی بیسکوئیت می‌دهد» را نوشت

هدی حدادی از پایان تالیف کتاب «مامان بوی بیسکوئیت می‌دهد» برای مخاطب کودک و به سفارش دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدی حدادی داستان‌نویس و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان با اعلام این خبر افزود: «مامان بوی بیسکوئیت می‌دهد» شامل 10 قصه کودک ویژه گروه سنی 8 تا 10 سال است که به لحاظ داستانی پیوستگی خاصی بین این قصه‌ها وجود ندارد.

این داستان‌نویس افزود: قصه‌های این مجموعه موضوع آزاد دارند و هریک داستانی مستقل است، اما از نظر زبانی و در نظر گرفتن گروه سنی مخاطب با هم پیوستگی و اشتراک دارند؛ همه این قصه‌ها از یک ادبیات واحد برخوردارند.

حدادی درباره پروژه کودک دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری اظهار کرد: ایده این پروژه بسیار خوب بوده است و در آغاز هم با انرژی و هیجان زیادی شروع شد اما به نظر می‌رسد در مرحله گرافیک کار از انرژی آن کاسته شده و با سرعت گذشته پیش نمی‌رود؛ به هر حال امیدوارم آثار این پروژه به زودی توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شود.

وی در خصوص آسیب شناسی کتاب کودک اظهار عقیده کرد: بزرگترین آسیب خلق آثار داستانی برای گروه سنی کودک از نظر من چارچوب بندی موضوعی برای نگارش آثار کودکان است.

حدادی در پایان افزود: ذهن نویسندگان کودک بر اساس یک چارچوب پذیرفته شده فرم گرفته و به عبارت دیگر گویا فرمی به آنها داده شده و این نویسندگان طبق همین فرم پیش می‌روند و به تولید اثر می‌پردازند؛ این مسئله باعث شده که میزان خلاقیت در میان آثار این گروه سنی بسیار کاهش پیدا کند.

«مامان بوی بیسکوئیت می‌دهد» به قلم هدی حدادی یکی از مجموعه داستان‌های پروژه ادبی کودک دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری است که قرار است به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شود.

کد خبر 1790345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha