۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴

چاپ «بچه باهوش» از سوی کانون پرورشی/ بکایی به طرح رمان نوجوان پیوست

چاپ «بچه باهوش» از سوی کانون پرورشی/ بکایی به طرح رمان نوجوان پیوست

حسین بکایی رمان جدید خود برای گروه سنی نوجوان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرد تا او هم در طرح «رمان نوجوان امروز» اثری داشته باشد.

حسین بکایی، نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این اثر خود گفت: مسابقه دات کام عنوان رمانی بود که پیش از این برای نوجوانان نوشته بودم و قرار بود توسط نشر چشمه به چاپ برسد. این ناشر مجوز انتشار اثر را هم کسب کرده بود که مشکلات ابتدای سال برایش پیش آمد و از کار محروم شد.

وی افزود: به این ترتیب قراردادی که با چشمه داشتم لغو شد و کتاب را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپردم. عنوان کتاب هم تغییر پیدا کرد و از مسابقه دات کام، تبدیل به بچه باهوش شد. یعنی عنوان کتاب با املای انگلیسی به صورت www.bachebahoosh.com درآمد. این کتاب یک داستان فانتزی است که ماجراهایش در شهر تهران می‌گذرد و مربوط به اینترنت و فضای سایبر می‌شود. در کل این کار، فضایی امروزی و مدرن دارد.

این مترجم در ادامه درباره دیگر آثارش گفت: در سال 90 و 91 دو کار قبلی ام تجدید چاپ شدند. چند اثر چاپ اولی هم داشتند اما شرایط نشر ما مانند همان داستانی است که شهرداری می خواست در یک محل لوله آب و گاز بکشد. برای این کار سه گروه کارگر برای کندن، پر کردن و لوله گذاشتن دعوت به کار شدند. چون که کارگران لوله گذار نیامده بودند، کارگران کندن و پر کردن بی کار نمانده و می کندند و پر می کردند. یعنی کار خود را می کردند.

بکایی گفت: حالا داستان ما هم همین طور است. یعنی ما می نویسم، مخاطب هم وجود دارد ولی آن گروهی که باید کتاب را چاپ کند، نیست. بسیاری از آثار و کتاب ها مدت زیادی است که تحویل داده شده یا مجوز گرفته اند ولی چاپ نمی شوند. مخاطب وجود دارد ولی طبق فرایندی که اشاره کردم، اثر به دستش نمی‌رسد.

کد خبر 1803151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha