۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۰۹

اختتامیه جشنواره قصه گویی ـ3/

شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی به کار خود پایان داد/ فهرست نفرات برتر

شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی به کار خود پایان داد/ فهرست نفرات برتر

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی نیمه‌شب گذشته با معرفی نفرات برتر، در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تبریز، مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره قصه گویی شامگاه سه‌شنبه در مجتمع فرهنگی 29 بهمن شهر تبریز برگزار شده و برگزیدگان این جشنواره در پاسی از شب معرفی و تقدیر شدند.

در بخش بازنویسی و باز آفرینی متون کهن آناهیتا آروان از استان گیلان با بازنویسی قصه‌ «پهلوان گریه می‌کند» برگرفته از گلستان سعدی، آتوسا شاملو از تهران با بازنویسی قصه‌ «چه‌طور می‌توان یک دیو واقعی بود؟» از کتاب کلیله و دمنه و مهتاب میرزاپور از استان البرز با «داستان آتش» از متون کهن به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

در بخش قصه‌گویی صوتی نصرت نامورفرگی با قصه‌ «شغال باهوش» و لیلی قوامی با قصه‌ «کبوتر بی‌صبر» از استان خراسان رضوی، مهدی جاور از استان یزد با قصه‌ «چغندر مقتدر» و مرضیه محمدیان از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان برگزیده معرفی شدند.

هیات داوران  این دوره جشنواره که متشکل از غلامعلی کیومرثی، مهدی آرایی، رکسانا خان از کانادا، معصومه باقری و مریم مهدوی بود در بخش برگزیدگان بین‌الملل و برگزیدگان دوره‌های پیشین، ماه بی‌بی صفری‌پور از استان هرمزگان با قصه‌ «حکم ناحق»، آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه‌ «پرچم‌دار»، سمیه اصحاب صحف از استان یزد با قصه‌ «آسیاب بچرخ»، آنا صوفیا پیوا از کشور پرتغال با قصه‌ «سالمندان»، حسنیه بنت حسین ماماتو از کشور مالزی با قصه‌ «کلاغ بد شانس» و راجر واقان جنکیز از کشور سنگاپور را با قصه‌ «راجر پینه دوز و دنیز پادشاه» به عنوان برگزیده شناختند. در همین بخش آلومبه هلن نامایی از کشور کنیا با قصه‌ی «افسانه‌ی فومولینگو» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش برگزیدگان کشوری یعنی نفرات راه یافته به جشنواره‌های منطقه‌ای فریده محمودی از استان مرکزی با قصه‌ «پهلوان دخت»، زهره اکبرآبادی از استان خراسان رضوی با قصه‌ «به وسعت دریا» و آرزو حقیقی از استان فارس با قصه‌ «بازرگان و دوست دانا» برگزیده شدند.

در بخش برگزیدگان کشوری و گروه مربیان کانون ریم شفیع‌زاده از استان تهران با قصه‌ «چارتی چارانگله»، وحید خسروی از استان کرمانشاه با قصه‌ «فرنگیس»، و صبری رحیمی از استان کردستان با قصه‌ «ماه همه» هم به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند. در بخش برگزیدگان آزاد کشوری هم دو نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند که اسامی شان عبارت است از: مسعود شاهنگی از استان اصفهان با قصه‌ «رستم ده ساله و کک کهزاد» و اسماعیل ذبیحی از استان مازندران با قصه‌ «دزد و حاکم».

کد خبر 2002206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha